• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch map aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvag

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
60
Beste experts,

Ik heb een sheet met daarin een aantal kolommen die informatie kunnen bevatten. Ik ben een leek op het gebied van excel. In de sheet komen in kolom B namen staan. Ik heb geen flauw idee of het mogelijk is te maken wat ik zou willen. Zodra in kolom B een naam is ingevoerd en naar de volgende cel wordt gegaan zou er op de D schijf in de map "Verslagen" een map moeten worden aangemaak met de naam die het laastst is ingevoerd in kolom B. Ik heb ergens een script gevonden maar daar kan ik niet mee uit de voeten, omdat met een druk op de knop direct naar de laatste cel (die informatie bevat) gegaan wordt, wat dus iet de bedoeling is. Nog even duidelijk. 1. Ik voer in kolom B een naam in. 2. er moet op D:\Verslagen een nieuwe map aangemaakt worden die de naam draagt van de laatst ingevoerde naam, als op de knop "Opslaan en doorgaan" wordt geklikt. Bart xxx is de laatst ingevoerde naam in Kolom B en die wordt dus opgeslagen (incl maken van nieuwe map) en meer gegeven op die regel worden ingevoerd. Bij elke nieuwe regel moet dus de ingevoerde naam, de naam worden van de nieuwe te maken map. Ik hoop dat ik duidelijk genoeg geweest ben. Bij voorbaar alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 12
Daar is geen knop voor nodig.
In dit document wordt bij het invullen van een waarde in kolom B direct gekeken of er een map met die naam aanwezig is in D:\Verslagen
Zoniet, dan wordt deze aangemaakt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    14,6 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan