• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch meerdere antwoorden genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

postvoordennis

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo,

In de bijlage vind je een overzicht van de gegevens die bekend zijn van Kees, Anton en Piet. Is het mogelijk dat als je onder het veld 'naam' de naam van een persoon intypt, automatisch het antwoord van de naastgelegen velden verschijnt?

Zie de bijlage.

Alvast bedankt!

Bijlagen

In bijgevoegd bestand zit een datavalidatie met een lijst van namen.
Zodra je een naam kiest verschijnen in de kolommen ernaast de bijbehorende gegevens.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Met vertikaal zoeken :

Code:
=VERT.ZOEKEN(Blad2!$A2;Blad1!$A$1:$E$4;KOLOM();0)

Joske

Beste Roncancio,

Bedankt voor je antwoord. Dit is precies wat ik bedoel! Alleen het antwoord van Kees klopt niet, want dan krijg je het antwoord van Anton te zien. Maar dat is slechts een foutje in de koppeling begrijp ik.

Maar hoe kan ik dit wijzigen? Of sterker nog, hoe kan ik dit uitbreiden als ik bijvoorbeeld ook nog Jaap eraan toe wil voegen? Want het werkt perfect, ik snap alleen niet hoe je het gedaan hebt.

Groeten Dennis

Beste Dennis

De oorzaak van het verkeerde antwoord is het ontbreken van het woordje ONWAAR in de formule.
Deze moet zijn :

Code:
=ALS($A2="";"";VERT.ZOEKEN($A2;Blad1!$A$2:$E$4;KOLOM()[B][COLOR="Red"];ONWAAR[/COLOR][/B]))

Het uitbreiden van de namen is simpel : Het gebied waarin gezocht wordt naar de gegevens is

Code:
=ALS($A2="";"";VERT.ZOEKEN($A2;[B][COLOR="Lime"]Blad1!$A$2:$E$4[/COLOR][/B];KOLOM()[B][COLOR="Red"];ONWAAR[/COLOR][/B]))
Als je $e$4 wijzigt in bijvoorbeeld $e$20 is het mogelijk om het aantal namen aan te vullen tot en met regel 20.

Succes

Beste Roncancio,

Bedankt voor je antwoord. Dit is precies wat ik bedoel! Alleen het antwoord van Kees klopt niet, want dan krijg je het antwoord van Anton te zien. Maar dat is slechts een foutje in de koppeling begrijp ik.

Maar hoe kan ik dit wijzigen? Of sterker nog, hoe kan ik dit uitbreiden als ik bijvoorbeeld ook nog Jaap eraan toe wil voegen? Want het werkt perfect, ik snap alleen niet hoe je het gedaan hebt.

Groeten Dennis

Ik heb de fout aangepast en tevens de formule.
Je kunt zo'n 100 namen onder de reeds genoemde 3 zetten en deze nieuwe namen worden automatisch in de datavalidatie geplaatst. Tevens zullen de gegevens van die nieuwe namen door de formules worden getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt, maar nu snap ik alleen nog niet hoe ik dit zelf kan doen.

Met de code van Joske kon ik in het testbestand overweg. Maar in het echte bestand lukt dit mij toch niet. Wat doe ik hierin fout? Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi,

verander dit

Code:
=VERT.ZOEKEN(Recepten pagina!$B$4;Ingredienten!$A$2:$D$103;KOLOM();0)

in dit

Code:
=VERT.ZOEKEN($B4;Ingredienten!$A$2:$D$103;KOLOM();0)

Joske

Dan zijn we inderdaad weer een stapje dichterbij, maar staat er op de Recepten pagina onder het kopje Allergeen 1 het antwoord van Allergeen 2. Daarnaasr werkt allergeen 3 niet.

Dit is aan te passen door kolom A te verwijderen op de recepten pagina, maar hoe kan je dit veranderen ZONDER kolom A te verwijderen?

Nogmaals bedankt! De oplossing is waarschijnlijk dichterbij dan ik denk!

Zie bijlage:

Bijlagen

Code:
=VERT.ZOEKEN($B4;Ingredienten!$A$2:$D$103;KOLOM()-1;0)

Joske

Je hebt intussen het juiste antwoord maar hier nog even een verklaring waarom jou formule niet werkte:

Code:
=VLOOKUP([SIZE="4"][COLOR="Red"]'[/COLOR][/SIZE]Recepten pagina[SIZE="4"][COLOR="Red"]'[/COLOR][/SIZE]!$B$4;Ingredienten!$A$2:$D$103;COLUMN();0)
Wil je zoeken in een tabblad waarbij in de naam een spatie staat dan moet je in de formule hangende komma's voor en na de tabblad naam plaatsen.

Maar in dit geval kun je de tabbladnaam weg laten om dat je zoekt in het tabblad waar de formule ook in staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan