• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch meerdere dozen vullen adh artikel gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeToekomst2

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2016
Middag,

Ik heb een vraag.
Ik heb een bestand met een invullijst, een werkblad met dozen en een aantal werkbladen met tabellen. Nu kan ik met de invullijst alle tabellen al invullen maar ik wil tijdens het invullen ook een doos nummer invoeren. Met dat nummer geef ik aan in welke doos dit artikel moet.
Ik wil nu een VBA die het artikel in de juist doos plaatst. Daarbij moeten er meerdere artikels in één doos geplaatst kunnen worden.

Dan heb ik nog een extra, kleinere vraag. Hoe kan ik een VBA code starten op een bepaald tijdstip?
Ik wil dat er iedere werkdag om 16:30 een stand opname wordt gemaakt.

Alvast bedankt voor jullie tijd en bijdrage!

Bijlagen

Voor uw tweede vraag
In ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
If Weekday(Now, vbMonday) < 6 Then
Application.OnTime TimeValue("16:30:00"), "uw macro"
End If
End Sub
Waarbij ik van de veronderstelling uitga dat de werkdagen van maandag tot vrijdag zijn, uw excelbestand moet wel open staan om 16:30.
Eerst eerste vraag vraagt iets meer aandacht.

Bedankt! Voeg ik dat even toe.

Eerste vraag is iets ingewikkelder inderdaad, maar ik heb geen haast :)

Voor de eerste vraag werkt dit bij mij

Code:
Sub InDoos()
    Doosnummer = Range("h4")
    Artikel = Range("B4")
    Sheets("Dozen overzicht").Select
    Cells.Find(What:=Doosnummer, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt _
        :=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate

For X = 2 To 9
    If ActiveCell.Offset(rowOffset:=X, columnOffset:=-1) = "" Then
    ActiveCell.Offset(rowOffset:=X, columnOffset:=-1) = Artikel
    Artikel = ""
    Else
    End If
    Next X

End Sub

Hierbij wordt het artikel alleen in de doos geplaatst. Er wordt nog geen melding gegeven wanneer er al 8 producten in een doos zitten.

Laatst bewerkt:
Bedankt, het vinden van de juiste doos werkt inderdaad!

Het probleem is dat deze macro niet goed werkt met de andere macro. Wanneer ik een artikel invul worden de gegevens (kleur, afmetingen etc) ook overgenomen naar het tabblad met de dozen. Dit moet er nog uit, verder werkt de macro super.

Zou iemand mij daar mee kunnen helpen? ... Ik kom er niet uit. Ook het starten van een macro op een bepaald tijdstip en alleen op werkdagen lukt niet...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan