• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch meest recente voorraad kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
In de bijlage een werkmap die de voorraden op weektotaal bijhoudt in kolom K blad "Weekcijfers".

Nou wil ik dat kolom K de voorraad bijhoudt van de laatste dag van invoer. In dit geval is de laatste dag van invoer voor week 35, 30 augustus, de voorraad in kolom U. Nou wil ik dat de weektotaal kolom K automatisch de voorraad overneemt van de meest recent ingevulde dag. In dit geval zou de formule de voorraadaantallen van Kolom U over moeten nemen. Voor week 35 zou dan in kolom K respectievelijk 221 en 32 moeten komen te staan. Echter het blad geeft de mogelijkheid om in cel H6 de verschillende weken te kiezen. Als ik bijvoorbeeld week 34 kies, dan toont de sheet dat de laatste voorraad is van vrijdag 26 augustus en wil ik dus dat in kolom K de voorraad aantallen van vrijdag (kolom AJ) worden overgenomen.

Iemand een idee voor een formule in kolom K, die rekening houdt met de meeste recente voorraad al naar gelang de gekozen week?
 

Bijlagen

  • mapi.rar
    41 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Ben ik misschien niet duidelijk genoeg in mijn vraag?

Wat zou ik beter moeten toelichten?
 
Bij deze de bijlage gezipt.
 

Bijlagen

  • mapi.zip
    53,2 KB · Weergaven: 19
Heeft iemand nog wat zin of tijd om even naar mijn probleem te kijken?
 
Dit is precies wat ik zoek Geoffrey !:D

Ik begrijp alleen niks van de formules. Zou je me het principe willen uitleggen?
 
Geoffcel,

Allereerst mijn excuses voor de late reactie op jouw inbreng. Met jouw uitleg is de werking van "VERSCHUIVING" een stuk duidelijker geworden.

Bedankt hiervoor !
 
Hoi Joly,
Gelukkig is het begrijpbaar geworden. Ook sorry voor mijn late reactie, ben in de tussentijd vader geworden. Als je nog vragen heb dan kun je ze altijd stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan