Automatisch melding genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

heegenees

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Hallo,

ik ben bezig met een registratiesysteem op te zetten in access.

Incidenten worden doormiddel van een formulier aangemaakt en krijgen een aanmaak datum / tijd. Daarnaast wordt er een prioriteit toegekend aan het incident. De prioriteit bepaald de maximale wachttijd van een incident. (bijv: een prioriteit 2 incident dat om 3 uur is aangemeld zal maximaal om 5 uur moeten zijn afgerond)

Ook laat ik doormiddel van een query de resterende maximale wachtijd berekenen. hier staan dus een aantal uren / minuten die nog over zijn.

De bedoeling is dat er een automatische melding (popup / geluid allebij goed) wordt weergegven wanneer een incident bijna verstrijkt (5 minuten van te voren) en vervolgens wanneer het incident verstreken is.

Op google kan ik nix vinden over autamische meldingen / alerts

Kan iemand mij helpen?

bij voorbaat dank

Bart

je zou iets met een timer kunnen doen die elke keer een query uitvoer

is het niet handig om een melding van outlook te krijgen ??

Hey,

nee het is geen optie om in outlook de melding te laten komen...

Ik zoek eigelijk naar een VBA script dat zich op een macro bevindt,
de macro wordt realtime heropend (iedere seconde)
en in de macro staat een querie die berekend of de resterende tijd nog 5 minuten is
(kriteria van querie: #00:05:00# )

als ik de query gewoon open dan krijg ik (uiteraard) niets te zien aangezien het voor ieder incident maar 1 x voorkomt dat ie nog 5 minute resterend heeft.

Wat is de bedoeling? -->

Zodra er een veld in de query komt te staan (zodra een incident nog 5 minuten heeft)
moet de macro via VBA een melding genereren in de trand van: Waarschuwing, incident verloopt over 5 minute.

Dit kan gewoon een messagebox met een ok knop zijn.

Heeft iemand enig idee?

heb je gekeken na mijn gepost db daarmee kun je dit bereiken toch ???

Zrowix
jij hebt de code :

Dim teller As Integer

Private Sub Form_Timer()
teller = teller + 1
MsgBox ("Waarschuwing, nog 5 minuten: " & teller)
End Sub

gebruikt.

waar moet ik deze code invoeren? in een formulier of macro?

onze teller heet 'resterende tijd' wordt het dan

Dim teller As Integer

Private Sub Form_Timer()
teller = [resterende tijd] + 0:05:00
MsgBox ("Waarschuwing, nog 5 minuten: " & resterende tijd)
End Sub

Ik heb net nog een andere manier bedacht die misschien makkelijker werkt, ik weet alleen niet of het mogelijk is op deze mannier een melding te genereren

In een tabel wordt de resterende tijd van een incident afgeteld. Dit wordt met een querry berekend die via een formulier iedere seconde wordt uitgevoerd. De resterende tijd word dus 'real-time' berekend.
Is het mogelijk een melding (geluid / messagebox) te laten generen als de resterende tijd op precies 5 minuten staat?

alvast bedankt

Bart

Code:
teller = teller + 1
MsgBox ("Waarschuwing, nog 5 minuten: " & teller)

vervang dit door jou query dan werkt het

Docmd.openquery........

Okay ff voor de duidelijk nog eens het probleem... ik zal deze keer zo volledig mogelijk zijn... wel wat meer leeswerk maar goed.

voor mijn eindexame project ben ik bezig met het maken van een registratiesysteem. De hele database is tot nu toe in access gemaakt zonder vba te gebruiken. Echter met één probleem lijk ik niet om vba heen te komen... het probleem is alleen dat ik totaal geen ervaring heb met vba en het ook geen vereiste is voor het exameproject.

Uitleg database:

allereerst uitleg over de database. Het is een registratiesysteem voor de spoedeisende hulp van een ziekenhuis. Medewerkers aan de balie kunnen doormiddel van formulieren een patient die binnekomt registreren en een priorirteit toekennen aan het systeem. Deze prioriteit bepaald de maximale wachttijd voor een patient. De resterende maximale wachttijd van een patient word berekend doormiddel van een query die één keer per seconde word geopend via een schakelbord. De 'Resterende tijd' word dus 'real-time' bijgewerk.

Het probleem:

Ik heb een query gemaakt waarin de 'Resterende tijd' staat. Deze query is een selecty query die het aantal velden telt. Wanneer er 4 tijden in resterende tijd staan zal de query het getal 4 laten zijn. als kriteria heb ik #0:05:00# opgegeven. Hierdoor laat de query alleen de waarde zien als deze precies 0:05:00 (5 minuten) is.
Dit werkt goed voor zover.

Nou is het de bedoeling dat zodra er een waarde in de query komt te staan, (dus zodra een incident nog 5 minuten resterende tijd over heeft)
er een automatische melding komt. (een melding in de geest van: Waarschuwing, maximale wachttijd bijna overschreden)
De melding moet met een simpele 'ok' knop weer te sluiten zijn.

Ik ga de query openen via een macro die ik iedere seconde laat openen in een schakelbord (dat nooit word gesloten). In deze macro zou ik dus ook het vba script kunnen zetten.

Oplossing(?):

Ik heb op internet gezocht en vond daar de expressie 'count'
Ik denk dat ik gebruik moet make van die expressie maar zou niet goed weten wat of hoe.
Een vriend die wel kan programmeren in vb gaf me de volgende code:

Code:
Dim Signalering 5 minuten  As Integer

If [Signalering 5 minuten] Count > 0 Then
  MsgBox "Waarschuwing, maximale wachttijd bijna overschreden"
End If

De naam van de query is = Signalering per minuut
De naam van het veld is = Resterende tijd

Ik denk niet dat het erg complex kan zijn maar weet er zelf te weinig vanaf en vba leren is geen optie aangezien het woensdag ingeleverd dient te worden.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit scriptje?
Is het mogelijk om deze code in de macro die de query uitvoerd te zetten?

Jullie zouden me echt gigantisch uit de brand helpen!!

alvast bedankt,

Bart

post je db ff dan zal ik eens kijken wat je tot nu hebt dat maakt het helpen stukken makkelijker want volgens mij ben je er al bijna.

Ik krijg de file niet geupload omdat ie te groot is dus ik doe het via een site
adres:

http://www.sjengremixes.nl/Database%20Bart/Laatste%20versie.rar

De query waar het om gaat is: Signalering 5 minuten
De bedoeling is dat de macro waarop het vba script komt te lopen
via het schakelbord en realtime word geupdate (de query zelf moet niet zichtbaar zijn, alleen de meldingen)

Nog effe een tip voor je het schakelbord opend... doe de meldingen van access uitschakelen
( extra / opties - tabblad bewerken / zoeken
uitvinken: Wijzigen in records
Actie query's )
anders gaat ie iedere seconde 4 meldingen genereren omdat er word geupdate.

Tnx,

bart

Laatst bewerkt:
ik heb hem aangepast zodat het werkt. ik heb het volgende gedaan om zo min mogelijk code te schrijven

zQuery1 om te kijken of een melding verstrijkt binnen 5 a 10 minuten
zQuery2 om te kijken hoeveel meldingen dat zijn.

zModule1 om een bericht te tonen en tevens tijdelijk de bijwerkquery meldingen te onderdrukken zonder dat je je opties hoeft te veranderen.

en ik heb je macro die via de timer aangepast maar als je die designed zie je het gelijk de 1e en de laaste 2 regels heb ik erbij gezet de eerste en de laatste zijn voor die meldingen te onderdrukken van de bijwerk query.

heb even hier neergezet omdat die macro zoveel ruimte in beslag nemen.
http://www.xs4all.nl/~pprijs/Bart/laatste versie.zip

Kijk er na en je komt er wel uit denk ik.

Hey,

ik heb de database even bekeken en het ziet er erg goed uit... ik weet het nog niet zeker maar ik denk dat dit de oplossing wordt. Als ik straks thuis ben zal ik de database even goed bekijken en aanpassen (waar nodig).

Mocht ik nog vragen hebben na vanavond zal ik ze even posten.

Alvast super bedankt, je hebt me echt uit de brand geholpen :thumb: :thumb:

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan