• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch naam en locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedenavond wie kan mij helpen;
ik zit met het volgende. Vanuit een rooster hoef ik alleen de namen van de medewerkers te hebben met de locatie waar zij die dag een afspraak hebben.
In het bestand heb ik aangegeven dat ik de naam en de locatie niet hoef te hebbben als de cel met een bepaalde waarde gevuld is.
Ik moet dit nu iedere keer handmatig doen.
Ik vraag me af of dit ook automatisch kan, dat als ik de datum intyp automatisch de naam van de medewerker met de locatie erbij komt.
In het excel voorbeeld heb ik aangegeven hoe ik het zou willen zien.

Voorbeeld bestand:Bekijk bijlage test rooster.xlsx

Gr. NESJA

Ik heb wel iets voor u maar de code is niet om over naar huis te schrijven.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe dit is inderdaad wat ik zoek:d:d, maar hoe kan ik hier iets in aanpassen.
Het ziet er voor mij als excel beginner zeer ingewikkeld uit
Stel dat er nog meer medewerkers bijkomen worden die dan automatisch meegenomen/als er een voorwaarde wijzigt waar kan ik dit dan doen

Ik hoor graag van u

Cobbe nog een vraag, ik wil de resultaten zien in een ander cel, de datum met het rolmenu in cel I1 en dan de namen van de medewerkers vanaf cel H2 en de locatie vanaf I2.
De namen heb ik verder ingevuld tot en met cel A40.
Dit lukt mij echter niet. Nu heb ik zelf een code gemaakt om het onder in kolom A en B zichtbaar te krijgen, dit lukt wel. maar ik zou het graag zichtbaar willen zien in Kolom I&H
Kan jij mij verder helpen?
GR NESJA

Dit was jouw code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
On Error Resume Next
Range("A23:B40").ClearContents
kol = Application.WorksheetFunction.Match(Range("B22"), Range("A1:F1"), 0) - 1: rij = 23
For Each c In Range("A2:A18")

Ik heb nu deze code zelf gemaakt:
Private Sub Worksheet_Calculate()
On Error Resume Next
Range("A46:B85").ClearContents
kol = Application.WorksheetFunction.Match(Range("B45"), Range("A1:F1"), 0) - 1: rij = 46
For Each c In Range("A2:A40")

Ik heb uw bestandje aangepast zodat je onbeperkt namen kunt bijvoegen in kolom A
en de gegevens komen in kolom I en j te staan.
Moest je het anders willen kunnen de gegevens ook op blad2 komen als je dat wenst.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan