• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch naar bovenste rij in tabel na keuze slicer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ddr23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ddr23

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Zie bijgevoegd bestand.

Hoe kan ik instellen dat er steeds automatisch naar eerste zichtbare rij gescrold word bij keuze in slicer?
Dus steeds eerste rij zichtbaar na slicerkeuze.

Bv: ik filter op "test2" -> rij 81 tem 108 word zichtbaar. OK
ik scrol de tabel naar beneden zodat bv enkel vanaf rij 100 zichtbaar is,
als ik dan de filters weg haal in de slicer , blijft de tabel enkel zichtbaar vanaf rij 100.

Tabel zou dus steeds automatisch naar bovenste rij moeten scrollen bij een slicerkeuze.

Bijlagen

Helaas, een slicer kent geen events. Maar als je een slicer op een draaitabel plaatst kun je de PivotTable_Update event afvangen.
Hier kun je de volgende tekst vinden:

"Because Table slicers don't have an associated event handler, I make a PivotTable out of the Table, put only the field of interest in it and hide it somewhere (usually another sheet), add a PivotTable slicer and put it by the Table you want to filter, and then capture the PivotTable_Update event that gets triggered as a result. I then iterate the visible items of the PivotTable slicer, and use that to set the filter in a hidden Table slicer, and also to trigger the macro I want to run. Works great."

Bedankt voor de info.
Dit is natuurlijk redelijk omslachtig. :(

Kan u dit toepassen op het bestand dat ik toegevoegd had?
De slicer van de draaitabel moet dan gekoppeld worden aan de slicer van de tabel?

Mijn kennis is te beperkt om dit op te lossen. :(
:(

Iets eenvoudiger.
Een subtotaal formule met de Calculate-event.

Bijlagen

Nou, IETS eenvoudiger?
Tsja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, chapeau!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan