• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch naar laatst ingevulde in tabel bij openen werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Wanneer ik een werkblad open met een hele lange tabel, laten we zeggen, 1.000 rijen.
Van deze tabel zijn er 800 ingevuld, nu wil ik graag dat wanneer ik de tabel open, ik direct terecht kom bij nummer 800, dat ik van daaruit verder kan werken.
Zo hoef ik niet meer te zoeken waar ik gebleven ben met informatie verwerken.
Dus als er dan 900 zijn ingevuld, dan kom ik bij het openen van dit werkblad automatisch bij rijnummer 900 terecht (of 895 dat ik de laatste 5 ingevulde ook nog zie.)
Heeft er iemand een oplossing hiervoor?Bekijk bijlage tabelvoorbeeld excel.xlsxBekijk bijlage tabelvoorbeeld excel.xlsx

Bij voorbaat dank,

Jesper

Bekijk bijlage tabelvoorbeeld excel.xlsx

Code:
Sub eerste_lege_cel_kolomM()
Range("M10").End(xlDown).Offset(1, 0).Select
End Sub

icm

Code:
Private Sub workbook_open()

Run "eerste_lege_cel_kolomM"

End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo arrie23,

Dankjewel,

Moeten deze codes allebei in een aparte module in VBA geplaatst worden?
Of moet dat ergens anders?

De eerste in een module, de tweede koppelen aan ThisWorkbook. Zodra je het workbook opent roept hij de macro in de module aan.
Deze simpele versie gaat er overigens wel vanuit dat je zodra je het workbook opent je op het juiste tabblad zit. Om dit te ondervangen (Blad1 aanpassen aan naam werkblad)

Code:
Worksheets("Blad1").Activate
End Sub

Laatst bewerkt:
Hallo arrie23,

ik denk dat deze code wel werkt, maar ik heb al een macro dat wanneer het bestand geopend wordt, hij automatisch direct op werkblad 'Bladwijzer' springt.
Wanneer ik vanuit de bladwijzer de hyperlink aanklik naar werkblad 'orders', moet ik bij orders dus direct onderaan de tabel komen.

Is dit mogelijk?

Gebruik de originele eenvoudige code:

Code:
End Sub

icm

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()    
Run "eerste_lege_cel_kolomM"   
End Sub

Deze laatste koppel je dan niet aan ThisWorkbook maar aan het tabblad orders

Laatst bewerkt:
Private Sub Worksheet_Activate()
Run Sub eerste_lege_cel_kolomM
End Sub

Bij deze formuler krijg ik:

compileerfout:

Syntaxisfout.

Vervolgens staat Private Sub Worksheet_Activate() helemaal in het geel.
en Run Sub eerste_lege_cel_kolomM in rode letters.

Wat gaat er mis?

Ik was iets te snel met posten en jij met uitproberen ;o). Er zat nog een foutje in de code. Ik heb het 4 minuten na posten aangepast in mijn vorige post maar waarschijnlijk heb jij in de tussentijd de foute code gebruikt. Probeer het eens opnieuw met de aangepaste codes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan