• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch naar links

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alex1712

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Hallo,

Ik heb een macro opgenomen in excell, voor ik hem ging proberen keek ik in de VB editor en er klopt iets niet.

Dit moet hij doen:

Range("X19").Select
Cells.Find(What:="6", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
False, SearchFormat:=False).Activate
Range("A72").Select
Range(Selection, ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell)).Select
Selection.Cut
Sheets("6Portable").Select
Range("A3").Select
ActiveSheet.Paste

Wat ik rood heb gemaakt klopt niet. Ik wil namelijk dat hij zoekt in kolom X.. als hij de 6 heeft gevonden, moet hij in dezelfde rij naar kolom A (en dat is niet altijd A72) voordat hij alles gaat selecteren wat daaronder zit!

Iemand een tip?
Gr. Alex

Alex,

Probeer deze code eens:
Code:
Sub test()

Range("X:X").Select
Selection.Find(What:="6", After:=ActiveCell, LookAt:=xlPart, SearchDirection:=xlNext).Activate

Range("A" & ActiveCell.Row, ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell)).Cut Sheets("6Portable").Range("A3")

End Sub

Groet,
Ferenc

ps.
Bekijk ook eens de opbouw hiervan.
Als je er niet uitkomt post je vraag hier, we zijn er allemaal om elkaar te helpen :).

Zou je de volgende keer ook met de code tags willen werken, komt de code er wat netter uit te zien op de pagina? Thanks.

Graag gedaan.:cool:

Je hebt het helemaal door met de code tags :D , is toch ook overzichtelijker?
Check ook de code met die je zelf heb gedaan, probeer zoveel mogelijk dubbele actie te vermijden ( zoals select).

Groet,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan