• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch naar tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
L.s.

Ik heb een excelbestand waarbij de tabbladen genummerd zijn van 1 t/m 13 (4-weekse periodes).
Is het mogelijk dat afhankelijk van een waarde in een cel, er gegevens uit bv het desbetreffende tabblad gehaald worden.
Ik heb het geprobeerd met een formule, doch dit lukte niet.
In een verwijzing naar een tabblad mag/kan kennelijk geen berekening staan.

Want het is de bedoeling dat er automatisch de waarden uit een voorafgaande tabblad worden gehaald. Nu wordt het gewoon ingevoerd met een harde rechtstreekse verwijzing.
Dus in Tabblad 8 moeten een aantal gegevens vanuit Tabblad 7 komen.
Echter deze tabbladen bestaan niet het gehele jaar. Toekomstige periodes worden later aangemaakt en enkele oudere worden verwijderd. Anders wordt het bestand zo groot.
Nu wordt handmatig steeds de formule met de verwijzing aangepast en mbv de vulgreep helemaal doorgevoerd.

Maar kan het ook anders??

Bvd

M.vr.gr.
Ernie.

Beste Ernie,

Is het niet eenvoudig om een kopie te maken van het werkblad van de voorgaande periode, dit te hernoemen naar de nieuwe periode en dan met zoeken en vervangen de link te herleggen?
Er is ook een mogelijkheid dat je in bijv. A1 de periode van het werkblad zet, en via de functie indirect() gegevens overhaalt van het voorgaande werkblad.
Je hebt ook de mogelijkheid om per jaar een dagdeel te besteden aan het maken van een werkmap met 13 werkbladen, of die van vorig jaar te gebruiken. Of wijzigt de inhoud/structuur van zo'n werkblad veel?
Tenslotte kun je uitwijken naar VBA.

Groeten,

Richard

Richard

Nee de structuur van elk tabblad is steeds het zelfde.
Alleen de namen van het personeel kan op een andere plaats komen te staan.
Dat is op te lossen met vert.zoeken en dan een absolute verwijzing.
We verwijderen en maken steeds nieuwe tabbladen aan, omdat anders het bestand veel te groot wordt. Komt ook door de vele voorwaardelijke opmaak en vele tellingen.
Daarom mijn vraag. Want als je deze verwijzing in een formule kan vastleggen, kan je inderdaad door steeds een periode te kopieren snel een nieuw tabblad aanmaken.
Ik zal eens gaan kijken wat de functie indirect() doet. Heb ik nl nog niet eerder gebruikt.

Gr. Ernie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan