• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch namen vergelijken en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yesper

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2021
Beste

Heb een groot bestand wat ik aangepast heb voor hier als voorbeeld neer te zetten.
Is het mogelijk om in Tabblad alle namen automatisch te laten neerzetten die ik in alle weken mis in de weektabellen.
De week tabellen zijn gevuld met namen in kolom A en J aangezien er in de andere kolommen informatie staat heb ik deze weggehaald.

Gaat er om dat ik op tabblad NAMEN, alle namen zie die in de weken staan , gaat natuurlijk vanaf week 1 t/m week 52

Bijlagen

Je hebt in de meeste gevallen geen tabblad per week nodig. Alles doen vanaf 1 tabblad is wenselijk mbt analyse etc.
Ik snap zo nog niet exact wat je uitkomst moet zijn.

Wil je een lijst van van unieke namen die in week 40 t/m 44 voorkomen?
Welke office versie heb je?

Hier in ieder geval een optie voor office 365

Code:
=LET(x;TOCOL('Week 40 2022:Week 44 2022'!A3:J30);UNIQUE(FILTER(x;(x<>0)*(x<>"Namen"))))

En mijn eerste vraag? Tijd voor een office update. Er zijn in de tussentijd al heel veel nieuwe functies.

Deze code geeft dezelfde output als de formule.
Als dit niet is wat je wil, zal je op een ander moeten wachten. Het is de bedoeling dat jij de informatie geeft in plaats van dat ik er om moet vragen.

Code:
Sub jec()
 Dim sh, it
 With CreateObject("scripting.dictionary")
   For Each sh In Sheets
     If Left(sh.Name, 4) = "Week" Then
       For Each it In sh.Range("A1:J30")
         If Len(it) Then .Item(it.Value) = Array(it.Value, 1)
       Next
     End If
   Next
  Sheets("Namen").Cells(1, 6).Resize(.Count) = Application.Index(.items, 0, 1)
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Namen

Beste

Zie bijgevoegd bestand Foutmelding.

Ja en i.d.d. week 53

Misschien nog een oplossing

Bijlagen

• Namen.PNG
    Namen.PNG
    16,5 KB · Weergaven: 17