Automatisch negeren melding over marges in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skwlkr

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Hoi,
Ik heb een document gemaakt met Word dat ik vaak ga gebruiken om te printen. Nu loopt er een horizontale lijn van de pagina af en Word geeft daarom de foutmelding:

"De marges van sectie 1 bevinden zich buiten het afdrukbare gebied van de pagina. Wilt u toch doorgaan?"

Dit wil ik, en ik wil dat Word dit in het vervolg niet meer vraagt. Heeft iemand een idee hoe deze melding uit te schakelen is?

Mijn dank is groot!
Groet, Ben

Is volgens mij niet uit te schakelen. En waarom zou je? Je wilt toch niet dat er onbedoeld tekst niet op het papier komt? Ik zou eerder de lijn eruit mieteren en een slimme oplossing kiezen (bijvoorbeeld de lijn op paragraafniveau, dan kan hij nooit te lang worden).

De lijn zit in een een plaatje, die weer dient als kop- en voettekst. Vandaar dat ik het wil negeren. Als het niet kan, dan kan het niet. Dan moet ik het anders gaan oplossen.
Bedankt voor je antwoord.

Dan is je plaatje dus te groot, en dat kun je denk ik nog wel met een macro corrigeren. Die zou dan bij het openen van het document naar de geselecteerde printer moeten kijken. Of, een stuk makkelijker, je kunt de melding onderdrukken bij het printen. Alleen ben je dan gelijk ál je waarschuwingen kwijt, dus je zult de waarschuwingen moeten herstellen, bijvoorbeeld bij het sluiten van het document. Iets als:
Code:
Option Explicit
Dim bPrintBackgroud As Boolean
En dan de procedures
Code:
Private Sub App_DocumentBeforePrint(ByVal Doc As Document, Cancel As Boolean)

'Save current setting of background printing
    bPrintBackgroud = Options.PrintBackground
    Options.PrintBackground = False

'Turn off DisplayAlerts
    Application.DisplayAlerts = wdAlertsNone
    Dialogs(wdDialogFilePrint).Show

End Sub
En
Code:
Private Sub Document_Close()
    Application.Browser.Target = wdBrowsePage
    'Turn on DisplayAlerts again