• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nieuwe regel invoegen als cel ingevuld wordt, formules meenemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter dench
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dench

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Hallo,

ik wil als ik op regel 4 in kolom A t/m G een nieuwe waarde invul dat er dan automatisch een nieuwe regel wordt gemaakt.
Kolom H t/m L zijn beveiligd (want bevatten formules).
Deze nieuwe regel moet dan de formules van kolom H t/m L van de regel erboven meenemen.
Daarna is de lege regel dus op rij 5 en wil ik hier weer een nieuwe regel laten invoegen als ik in rij 5 een nieuwe waarde invul in kolom A t/m G.
De optelformules op regel 5 moeten dan ook steeds automatisch aangepast worden. Dus som(D3:D4) moet som(D3:D5) worden enz..

Ik heb wat zitten proberen met een macro en met worksheet_change maar kom er niet helemaal uit.

Wie heeft een oplossing?

Dennis

Bijlagen

Dag ik zou met een lijst werken en de totalen bovenaan

Excel doet de rest formules aanpassen en totalan aanpassen en een nieuwe rij bijvoegen.

mvg Jean-Paul

Bijlagen

dag Jean-Paul,

bedankt voor dit snelle en simpele antwoord. Hoe heb je precies die pijltjes met dat filter gedaan? Is dat om snel te kunnen sorteren?

Nogmaals dank,

Dennis

Dag dennis
dit is standard als je een lijst gebruikt.
test dit maat eens uit op een nieuw excel blad
Kop naman invullen
de eerste rij invullen
Op eerste rij staan ,Data >>> lijst >>> lijst maken kiezen
en klaar
nu kan je onder aan bijvoegen excel doet de rest en past de formules ook aan
fantastisch toch

experimenteren maar.

mvg Jean-Paul

Heel doeltreffend, bedankt !
Status: Opgelost

Status