• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nieuwe rij in andere tabbladen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter NiekK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekK

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Ik heb een excel-bestand met klantinformatie waar in 16 tabbladen verschillende informatie per klant wordt gegeven. Als er een nieuwe klant bij komt moet ik handmatig 16x een nieuwe rij voor de betreffende klant toevoegen. In ieder tabblad heeft kolom A de naam "Organisatie" (naam van de klant).

Is het mogelijk om dit eenvoudig automatisch te laten verlopen? Dat als ik in tabblad 1 een nieuwe klant toevoeg in een nieuwe rij er automatisch in alle tabbladen een nieuwe rij wordt toegevoegd met in kolom A de betreffende klant ingevuld?

Dien ik dit met VBA (heb ik geen enkele ervaring mee) te doen of kan het ook met een normale code?

Beste NiekK,

Welkom op het forum en aangezien je nieuw bent het volgende;

Bij het stellen van vragen is het vaak handig om een voorbeeldbestandje bij je vraag te plaatsen ontdaan van gevoelige info.
Zodat de helpers, zogezegd, niet het wiel opnieuw hoeven uit te vinden...

Beste Spaarie,

In eerste instantie voegde ik geen bestandje toe omdat het over vertrouwelijke informatie gaat en dacht dat het voor deze vraag mogelijk niet nodig zou zijn. Een voorbeeldbestandje met fictieve info is echter altijd handig om toe te voegen. Helaas krijg ik een error als ik deze probeer te uploaden: 407 [IOErrorEvent type= “ioError” bubbles=false cancelable=false eventPhase=2 text= “Error #2038”]
Op internet vind ik niet direct de oplossing voor deze error.

Ook dat lukt niet. Ik zal het vanavond thuis proberen. Mogelijk heeft het iets met de firewall oid te maken, waar ik zelf hier op mijn werk niets aan kan veranderen.

Bij dezen.
Nu kan ik een nieuwe organisatie toevoegen, evt. een rij invoegen om het op alfabetische volgorde te houden, maar ik kan natuurlijk ook de filter alfabetisch laten oplopen. Ik weet niet of dat nog uitmaakt voor een mogelijke code waar ik naar op zoek ben..?

Bijlagen

Plaats onderstaande in de bladmodule v/h werkblad Facturatie
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Columns(1)) Is Nothing Then
        For i = 2 To Worksheets.Count
            Sheets(i).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) = Target
        Next
    End If
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan