• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch nieuwe waarden laten opnemen in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Otherside

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Heb al rondgesurft en het een en ander uitgeprobeerd, maar ik kom er niet echt uit.
Het zit zo, ik heb in kolom A aantallen staan: 1, 2, 3 enz. In kolom F staan de winsten in dollars. Deze worden automatisch berekend door een formule die rekent met waarden uit overige kolommen. Nu is mijn vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een grafiek krijg met de aantallen op de x-as, de winsten op de y-as en een automatische aanpassing van de grafiek als er nieuwe waarden in kolom F (de winsten) worden berekend?
Er zijn bijvoorbeeld 10 winsten berekend, waar ik een mooie grafiek bij heb. Zodra ik iets in kolom C invul waardoor de formule in kolom F tot werking komt, moet deze grafiek automatisch een waarde erbij krijgen.
Wellicht is het heel simpel, of misschien wel onmogelijk met het gebruik van formules in de kolom F, maar ik heb al een beetje zitten puzzelen met het dynamisch makrn van een bereik, alleen tot op heden heeft dit nog niks opgeleverd.

Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Bij een wijziging in het werkblad wordt automatisch het bereik van de grafiek aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio,

Bedankt voor je snelle hulp.
Het is nog niet helemaal wat ik zoek. Ik heb jouw voorbeeldje iets aangepast en weer in de bijlage gevoegd.
De gegevens die op de X-as moeten komen zijn al bekend (16 t/m 20), maar de gegevens van de Y-as uit kolom F nog niet. Toch neemt hij deze extra X-coördinaten op in de grafiek en geeft hij een lijn bij Y=0 voor deze waarden. Echter moeten de waarden 16 t/m 20 alleen in de grafiek verschijnen als er daadwerkelijk wat in kolom F staat (<>"").
Hoe kan ik dat aanpakken?

Bedankt voor je hulp tot zover,
Otherside

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
In dat geval is een kwestie van het bereik aanpassen.
Ik ging namelijk uit van de C-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Roncancio,

Ik zie dat het werkt, geweldig!
Alleen krijg ik dit nu nog niet in mijn eigen file verwerkt, hij pakt dan een vast bereik.
Zou je me misschien kunnen uitleggen wat je precies hebt gedaan? Als dit niet teveel moeite kost natuurlijk.

Bedankt!
Otherside

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een coderegel geplaatst in de VBE.
Deze code kan je vinden via ALT-F11.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan