• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch niewe regel excel koppeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter jarik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jarik

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een oplossing om mijn excel koppeling automatisch te laten updaten. Momenteel kan ik wel gewoon een link in mijn excel bestand zetten die vervolgens naar een ander bestand linkt maar wanneer ik in dat bestand bijvoorbeeld een nieuwe regel toevoeg dan wordt dit niet autmatisch in mijn huidige excel bestand gedaan.

Dit zal waarschijnlijk via een macro moeten maar ik heb nog geen geschikt script kunnen vinden. Ik denk dat als iemand hier een oplossing voor heeft dit veel mensen kan helpen.

Alvast bedankt.

dan maar eens een bestandje geplaatst, ontdaan van gevoelige info.

geef daarin ook even aan wat de (gewenste) uitkomst is.

dan kunnen forumleden er ook gericht naar kijken.

heb je hier vragen of opmerkingen, laat het gewoon even weten.

Dat gaat moeilijk aangezien het om een koppeling gaat. Ik zal het nog eens proberen het uit te leggen.

Ik heb twee excel bestanden. In het ene bestand link ik de data uit het andere bestand. Bijvoorbeeld: ='C:/program files/excel/[productie.xls!Blad1A3

Dit trek ik door waardoor het hele blad als het ware een kopie is van blad 1 uit productie.xls. Nu ga ik in productie.xls een rij invoegen met nieuwe waardes. Ik wil dat dan het gekopieerde/gelinkte blad automatisch ook die nieuwe regel krijgt met die gegevens erin.

Is het nu misschien duidelijker? Bedankt!

Kopieeren via een macro is de uiteindelijke oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan