Automatisch nummer ophogen bij invullen veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erik Kooistra

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Berichten
7
Beste mensen,

Ik heb de volgende vraag.
In een tabel heb ik een lijst met klanten en uren en kosten.

Graag wil ik dat het volgende in de tabel gebeurt:
Als ik bijvoorbeeld bij klant 8 de uren en kosten ingevuld heb wil ik dat alleen bij die klant automische een opvolgend factuurnummer gegenereerd (b.v. nummer 23) wordt en dat dit in een aparte kolom wordt weergegeven.
Zodra ik bij een andere klant (b.v. klant 2) diezelfde actie uit voer, moet er een opvolgend factuurnummer (b.v. nummer 24) automatisch aangemaakt worden.

Ik zou dit willen doen door bijvoorbeeld een knopje te maken, die ik kan indrukken nadat de gegevens zijn ingevuld, zodat het factuurnummer aangemaakt wordt.

Is dit mogelijk, en zo ja hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Erik
 
Als je de facturen autonummering meegeeft lijkt het me dat bij elk uitgedraaide factuur een nieuw opvolgend nummer word gebruikt.

Maar ik weet niet of je dat precies bedoelde?
 
Bartuls,

Tot zo ver erg bedankt, ik weet niet of dit de oplossing is, maar het lijkt er op.
Ik moet eerst e.e.a. eens uit proberen.

Alvast bedankt,

groet,

Erik
 
Hulp bij gebruik VBA

Beste Bartuls,

Nogmaals bedankt voor je verwijzing naar de oplossing van dit vraagstuk, maar ik heb nu eigenlijk pas weer de tijd genomen om e.e.a. aan de gang te krijgen.

Graag zou ik nog wat hulp willen hebben bij het op de juiste wijze ten uitvoer beregen van het script.
Ik heb alles in een nieuwe VBA module geplakt, en het eerst deel werkt. De nieuwe tabel wordt aangemaakt!
Alleen de uitvoer van het tweede deel lukt niet, verder dan het aanmaken van de nieuwe tabel loopt het niet. Moet ik het script in stukken knippen nieuwe modules maken voor elk deel?
Als ik op Run sub/userForm klik dan wordt er alleen aangegeven dat de sub voor het maken van de nieuwe tabel gerund kan worden.

Hoe kan ik de andere routines ook laten runnen?

Alvast bedankt voor je reactie,

Met vriendelijke groet,

Erik Kooistra
 
Erik,

Of:
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If NewRecord Then
Me.DVNumber = Me.Td & Format(Me.Snum + 1, "000")
End If
End Sub

Me.Snum verwijst naar een query
SELECT TOP 1 Mid([DVNumber],2,5) AS Expr1
FROM Table1
ORDER BY Mid([DVNumber],2,5) DESC;

Succes,
Susan
 
Hoi Susann,

Kun je misschien iets meer uitleg geven waar ik dit precies in moet vullen, en hoe ik dit kan laten werken?
Moet ik jouw script apart gebruiken of moet ik het toevoegen in het andere script?

Ik ben behoorlijk nieuw in het VBA.:eek:

Alvast bedankt voor jullie geduld.

Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan