Automatisch onderdelen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo mensen,

was ik weer. Ik ben met een nieuwe DB bezig over de olympische spelen. Ik wil voor me zelf alle uitslagen van alle jaren hebben, dus tijd voor een leuke DB. Maar nu zit ik met een probleempje: ik heb een tabel gemaakt waarin het jaartal opgeef, de sport en daar het onderdeel van. Maar als ik bijv. zwemmen kies, heb ik niets te maken met bijv. hoogspringen als onderdeel. Dus dat extra gescroll met de muis wil ik niet omdat er in totaal gigantisch veel onderdelen zijn van alle sporten. Dus nu mijn vraag: hoe kan ik als ik een bepaalde sport heb gekozen in een keuzelijst daarna de desbetreffende onderdelen van zo'n sport weergeven?

Ik denk dat je op deze manier beter je gegevens kan invoeren maar ook je gegevens kan vinden.
Groeten Paul

Dan ben ik nog wel even bezig met alle uitslagen van de OS als ik bij elke sport min. 3 keer een onderdeel moet intypen en dan zou ik over 4 jaar weer alles moeten typen. Ik wou gewoon 1malig alle onderdelen van alle sporten in een tabel zetten en dan op de een of andere manier het mogelijk kunnen maken wanneer je bijv. zwemmen kiest als sport je in een keuzelijst daarnaast alle zwemonderdelen ziet. Er zijn 28 sporten, waarvan sommige sporten best veel onderdelen bevatten.

Ik denk dat ik je niet kan volgen ……
Als het goed is hoef je een sport maar 1 keer in te voeren
Als je wil stuur het programma nog een keer naar mij terug, heb mijn pc uitgemest en vrees dat ik het niet meer heb .
Groeten Paul

Kan iemand me vertellen of dit al opgelost is? Ik heb namelijk dezelfde vraag gesteld maar nog geen reactie gehad.. Dus het antwoord op deze vraag kan ik goed gebruiken!:rolleyes:

Paul, dit is een andere DB dan van laatst. Deze gaat over de OS.
Ik heb um hier maar ff neergezet.
Heb momenteel alleen nog maar alle atletiekonderdelen erin gezet, maar volgens mij maakt dat nie zo veel uit. Dit is nog maar m'n proefDB

Hanssenli, de vraag is nog nie opgelost dus

Laatst bewerkt:
zoiets ?

Heb id veld toegevoegd een qry gemaakt voor de 'onderdeel combobox' de relatie aangepast en 1 regel VBA.

Bijlagen

• os.zip
    os.zip
    95,4 KB · Weergaven: 18
Ha mannen,
wat jullie nodig hebben is een tree-view, alleen hoe je dat moet aansturen weet ik niet maar er staan er een paar in de icoon hamer/tang van de gereedschapsbox (office 2000 versie) dit zijn volgens mij ocx elementen. als jullie er uit zijn hoe je hier mee om moet gaan hoor ik het graag want ik snap er niets van , maar ik ben niet zo bedreven met vba en het aansturen van objecten.
succes
rob

Nou zo werkt het wel .
Heb je onderdeelformulier verandert , als je bij je onderdeel niet de sport vermeld kan je daar ook nooit op selecteren .
Heb je id bij sport verwijdert , het maakt niets uit en zo komt nooit twee keer bv judo in de lijst voor.
Probeer maar of het werkt naar je zin
Groeten Paul

je moet even nieuwe gegevens in de tabellen zetten , ik hebze leeg moeten maken anders kon ik het niet plaatsen

Paul, je hebt me wederom weer geholpen, dit is exact wat ik zocht. Ik ga het ff helemaal na lopen, zodat ik het niet nogmaals hoef te vragen;)

cbhonda, de oplossing van jou werkt niet geheel correct, maar toch bedankt in ieder geval, ik denk dat ik er ooit nog wel iets mee kan doen,

Mensen bedankt voor jullie moeite en bijdragingen (= NL?):thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan