Automatisch op bepaalde plek laten klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Berichten
223
Hallo,
Ik ben bezig met een programma en nu moet mijn muis dus automatisch klikken.
Het programma start een applicatie, de muis gaat al automatisch naar een nieuw punt waar de muis moet komen te staan, maar nu moet ie alleen nog klikken.
Dit is mijn code tot nu toe (ben nog helemaal aan het begin dus is het niet veel)
Code:
Public Class Form1

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Process1.Start()
        Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing.Point(194, 392)
    End Sub
End Class
Er staat bij mij ook onder Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing...... een groen streepje onder. Eigenlijk geen idee wat het betekent:eek: maar het werkt wel.

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!:)
 
Code:
Public Class Form1
    Declare Sub mouse_event Lib "user32" Alias "mouse_event" (ByVal dwFlags As Integer, ByVal dx As Integer, ByVal dy As Integer, ByVal cButtons As Integer, ByVal dwExtraInfo As Integer)
    Private Const MOUSEEVENTF_LEFTDOWN = &H2 ' left button down
    Private Const MOUSEEVENTF_LEFTUP = &H4 ' left button up

    Private Sub LeftClick()
        mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTDOWN, 0, 0, 0, 1)
        mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0, 0, 0, 1)
    End Sub
End Class
 
@harmanes
Hartstikke bedankt!!!!!!
Het werkt nu eindelijk.
Ik heb alleen wel een timer bij in moeten zetten met de interval op 1000 omdat hij anders iets te snel klikt (voordat het programma is begonnen)
Maar nu werkt het eindelijk!
Hier kan dus een slotje op :)
 
@xl3igplayer, daar heb je deze code voor nodig: Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing.Point(194, 392) die 194, 392 moet je dan veranderen naar het punt wat jij wilt hebben (deze code zit gewoon bij de button waar je op klikt om de positie te veranderen)
Om aan het punt te komen heb ik gewoon een printscreen gemaakt en in paint de punten opgezocht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan