• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch op volgorde zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdewit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Hallo,

We hebben een exel bestand waarin we coureurs hebben staan.
Nu moeten we steeds handmatig alles invoeren en zo ook de eindstand zelf wijzigen.
Kan dit met een formule automatisch?
Bijvoorbeeld als de nr 1 van nu 35 punten krijgt en de nr 2 40 dat dan nr 2 automatisch koploper wordt.

Marvcel

Ik denk dat dat wel kan, maar voor zover ik weet moet je dan wel dmv een knop een macro activeren.

Gewoon een macro opnemen met sorteer functie zou kunnen werken...

Kom eens met een voorbeeld bestandje, misschien rollen er wel een aantal ideeen uit.

Succes
Martin

Door in de stand te werken met de formules MAX en VERT.ZOEKEN moet dit wel te doen zijn. Maar ik ben het eens met m'n voorgangers, een voorbeeldje doet wonderen.

:rolleyes:

@ Martin
Bij gelijke stand gaat het nog even mis.

Bekijk bijgaand bestandje eens van CPearson
Daar zie een uitgebreid voorbeeld

Bijlagen

punten totaal klopt maar nu staat punthoogste niet bovenaan en dat willen we graag

@popipipo
Beetje rekening mee gehouden, zie de formule RANG bij het bovenste gedeelte.
Hier worden de punten totaal behaald in de wedstrijden /1000 bij opgeteld.
Bij het totaal aantal clubpunten word er door hun nog "iets" afgehaald (Handicap misschien?)
Op deze manier wordt de kans op een exact gelijk spel veel kleiner. Celopmaak staat op 1 getal, geen decimalen.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan