• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch ophalen van gegevens uit een vaste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbongenaar

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Wie kan mij helpen met het maken van een formule die elke week informatie uit een nieuw bestand haalt(wk1,wk2,wk3 etc) dat op een vaste cel staat?
Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd.

Groet,

Paul

Bijlagen

Het is wel mogelijk om de waarden via een koppeling uit een bestand te halen, maar werkt uiteindelijk niet zo snel, zeker niet met 52 van dit soort koppelingen. Ik zou eens nadenken over een VBA oplossing.

Je zou dan kunnen kijken in VBA wat de laatst ingevulde week is en dan het bestand van de ontbrekende weken openen, waarde ophalen en deze wegschrijven in je eigen sheet. Waarschijnlijk werkt dit uiteindelijk makkelijker.

ok, maar ik heb geen ervaring met vba.
Probleem is inderdaad dat ik veel gegevens moet ophalen(6 gegevens per project maal 52 weken * 8 projecten)
Is er een standaard formule/vba mogelijk waarin ik alleen de bestandsnaam hoef te veranderen om de gegevens op te halen?

Groet,

Paul

Paul,

In VBA is veel mogelijk. Indien de bestanden waaruit de gegevens moeten komen "voorspelbare" namen hebben zou je dit ook niet handmatig in hoeven te geven maar ook kunnen automatiseren. Indien dit niet hety geval als zou je in deen cel de bestandsnaam kunnen zetten die je in VBA weer ophaalt.

in de help-functie van excel kun je eens kijken bij workbooks.open of met de macrorecorder opnemen wat je wilt en hier vanuit verder werken.

Macrorecorder is niet aan te bevelen, omdat het heel veel onnodige code toevoegt.
Je kan gebruik maken van lussen (code die meer dan 1 keer wordt doorlopen) om gegevens op te halen.
Staan alle projecten in 1 bestand?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan