• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch ophogen vrachtbriefnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodelo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Hallo allemaal:

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en heb een probleempje.
Heb trouwens al overal gezocht voor een oplossing maar kan deze nergens vinden.

Voor mijn werk maak ik vrachtbrieven in excel (2007), deze vrachtbrieven worden echter ook door anderen gebruikt en het vrachtbriefnummer moet bij het openen van het bestand automatisch met 1 worden opgehoogd daar anders de kans bestaat dat er 2 vrachtbrieven met een zelfde nummer de deur uitgaan.
Op dit moment gebruik ik daarvoor de formule =NU() . Ik gebruik de notatie tekst maar die geeft mij een nummer als 39341,57815

Graag zou ik een 8 cijferig nummer zonder komma willen zien.
Is hier een oplossing voor ???

m.vr.gr.
Jo

Dag Jos,

welkom op het forum.
Probeer onderstaande formule eens (celeigenschappen gewoon normaal houden) :

Code:
=LEFT(NOW(),5) & MID(NOW(),7,3)

in het nederlands dus:

Code:
=LINKS(NU(),5) & MID([I]controleer even, deze weet ik niet zeker[/I](NU(),7,3)

groeten, Gert Jan

Laatst bewerkt:
Jodelo, hou je er wel rekening mee dat je bij het gebruik van de functie Now() bij iedere berekening van je sheet je vrachtbriefnummer zal zien veranderen? Dit kan je waarschijnlijk beter oplossen met een knop en een enkel regeltje VBA. Je schrijft het nummer dan namelijk weg als tekst (en die zal niet meer veranderen)

Groet, Leo

Dag Jos,

welkom op het forum.
Probeer onderstaande formule eens (celeigenschappen gewoon normaal houden) :

Code:
=LEFT(NOW(),5) & MID(NOW(),7,3)

in het nederlands dus:

Code:
=LINKS(NU(),5) & MID([I]controleer even, deze weet ik niet zeker[/I](NU(),7,3)

groeten, Gert Jan

Hallo Gert Jan:

Bedankt voor je bijdrage maar ze werkt niet in excel 2007. Het programma herkent de tekst & MID niet en geeft hierop een foutmelding. De Engelse versie slikt hij helemaal niet.
Jammer, misschien heb je nog een andere oplossing.

groeten Jo
:o:o

Jodelo, hou je er wel rekening mee dat je bij het gebruik van de functie Now() bij iedere berekening van je sheet je vrachtbriefnummer zal zien veranderen? Dit kan je waarschijnlijk beter oplossen met een knop en een enkel regeltje VBA. Je schrijft het nummer dan namelijk weg als tekst (en die zal niet meer veranderen)

Groet, Leo

Hallo Leo:

Heb je hier een voorbeeld van ???
Alvast bedankt voor je oplossing.

Groeten Jo

Jodelo,
jodelo zei:
Heb je hier een voorbeeld van
'k zal ff wat freubelen...

De functie MID is in het nederlands DEEL. Probeer dit maar 'ns in de formule van Gurtie...

Groet, Leo

Jodelo, 'k zal ff wat freubelen...

De functie MID is in het nederlands DEEL. Probeer dit maar 'ns in de formule van Gurtie...

Groet, Leo

Hallo Leo:

Bedankt voor je snelle reactie, dit is inderdaad de oplossing. Bij iedere keer openen van het werkblad verhoogt het nummer zich met 1. Hartstikke bedankt :thumb::thumb:

Ook de anderen bedankt voor hun oplossingen.
Groeten Jo

Vervelend, dat gedoe met Nederlands en Engels, waarom heeft niet iedereen gewoon Engels, dat is vaak veel logischer met Office :D

Heb bijgevoegd een voorbeeldbestandje, heb in 2 talen de knop aangemaakt, geen idee of dat misschien werkt, probeer maar ns zou ik zeggen:confused:

Bijlagen

Gurtie,
Gurtie zei:
Vervelend, dat gedoe met Nederlands en Engels, waarom heeft niet iedereen gewoon Engels

Ik ben het helemaal met je eens! Daarom vind ik het eigenlijk ook een verplichting dat iedere forum-oplosser gebruik zou moeten maken van de fantastische add-in 'TranslateIT' van deze site. FF downloaden, unzippen en installeren. Voortaan kan je HEEL gemakkelijk de functies over en weer vertalen (ook complete formules!)

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan