• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch opmaak meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WD40

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2022
Berichten
69
Goedemiddag,

Is het mogelijk om de opmaak uit tabblad 1 automatisch mee te nemen naar tabblad 2? Ook de gekleurde en dikgedrukte items?

Alvast veel dank.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 16
Ik heb dat vroeger zelf ook geprobeerd maar kwam er niet uit, ook niet door op internet rond te snuffelen. Wat ik tegenwoordig doe als ik dezelfde opmaak nodig heb, wat ook alleen werkt met de zelfde opmaak en de zelfde teksten, is door het blad met de voorwaardelijke opmaak te kopiëren en te plakken (dupliceren dus). Daarna hoef ik alleen de regels van toepassing nog aan te passen of de celwaarden. Dat scheelt alleen werk als er sprake is van een lastige opmaak, herhalende celwaarden of toepassingen. Als dit geen oplossing is ben ik bang dat ik u niet verder kan helpen.
 
Alles selecteren (in de hoek linksboven), plakken in cel A1.

Ofwel:
Code:
Sub jec()
Sheets(1).Cells.Copy
Sheets(2).Cells(1).PasteSpecial xlPasteFormats
End Sub
 
Bij komt de de vraag dan altijd op waarom wil je 2 dezelfde tabbladen.
Je kunt dan ook het hele tabblad kopiëren.
 
Bij komt de de vraag dan altijd op waarom wil je 2 dezelfde tabbladen.
Dat schrijft TS niet.

Na alles wat ik lees op internet kan het niet. Er is wel vba met copy maar dat is het niet.
 
Laatst bewerkt:
Allen, heel erg bedankt.
De oplossing van JEC. lijkt te werken.
@popipipo, 1 persoon vult tabblad 1 in en een volgend persoon werkt verder in tabblad 2. Daar moet dezelfde opmaak staan. Als de opmaak automatisch meegaat hoeft deze persoon niet steeds terug naar tabblad 1 te gaan.

Nogmaals dank allen!
Ik zal de vraag als opgelost zetten.
 
Waarom werkt persoon 2 niet gewoon verder in Blad 1 ?
 
@snb & @popipipo:
In tabblad 2 wordt er b.v. bijgehouden hoeveel uur iemand die week gewerkt heeft, er komt ook nog een tabblad 3, 4, 5... met dezelfde gegevens. Dus vandaar.
Ik ben hier i.i.g. erg goed geholpen.
 
Daar zijn we blij om.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan