• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch "opslaan als"

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Ik heb in excel 97 een leuk programma gemaakt, echter het werkt niet zo als ik wil.

Ik heb een werkblad met daarop de lay-out van een brief. Wanneer je tekst in de brief invoert en op een knop klikt "stoppen invoeren tekst" en daarna op een knop "opslaan tekst" wordt de brief opgeslagen in een map. (beide zijn macro's)

De knop "stoppen tekst invoeren" is er omdat alle cellen afgeschermd zijn, met uitzondering van de cel waarin de tekst komt. En om op te slaan moet de cel waarin de tekst staat gedeactiveert worden.

Echter na het "opslaan als" blijft de brief op het scherm.

Wat ik graag wil is:

Na "opslaan als" de brief opslaan in een map.(dit gaat goed) Daarna de brief afsluiten (hoe) en de orginele weer op het scherm activeren zodat opnieuw een brief gemaakt kan worden. Dit laatste heb ik er inmiddels in de macro bij geschreven. Echter het afsluiten van de opgeslagen brief daar kom ik niet uit.

Sub brief_opslaanals()
'
' brief_opslaanals Macro
' De macro is opgenomen op 12-3-2003 door Henk de Jong.
'

'
ActiveSheet.Shapes("Button 27").Select

Dim fName$
'teller ophogen
Sheets("Blad1").Range("A1") = Sheets("Blad1").Range("A1") + 1
'documentnaam samenstellen
fName = "C:\Mijn documenten\schoonheidssalon\brieven verstuurd\" & Sheets("Blad1").Range("A1") & ".xls"
'document opslaan met nieuwe naam
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fName

Workbooks.Open Filename:="C:\Mijn Documenten\schoonheidssalon\brief.xls"
Sheets("brief").Select

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan