Hallo iedereen,
ik het volgende code kunnen gebruiken om een factuur een beetje te automatiseren.
Dit werkt voorlopig zoals ik het wil, maar ik wil nog een klein stapje verder gaan.
Graag zou ik de factuur niet enkel opslaan als een apart excel-bestand, maar ook direct als een pdf.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Dit is de code die nu gebruikt wordt:
Sub VolgFact()
Range("B16").Value = Range("B16").Value + 1
Range("A21:A26").ClearContents
Range("B15").Value = Date
End Sub
Public Sub Opslaan_factuur()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
Thanks!
ik het volgende code kunnen gebruiken om een factuur een beetje te automatiseren.
Dit werkt voorlopig zoals ik het wil, maar ik wil nog een klein stapje verder gaan.
Graag zou ik de factuur niet enkel opslaan als een apart excel-bestand, maar ook direct als een pdf.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Dit is de code die nu gebruikt wordt:
Sub VolgFact()
Range("B16").Value = Range("B16").Value + 1
Range("A21:A26").ClearContents
Range("B15").Value = Date
End Sub
Public Sub Opslaan_factuur()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub
Thanks!