• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch opslaan excel in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lindsay84

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo iedereen,

ik het volgende code kunnen gebruiken om een factuur een beetje te automatiseren.
Dit werkt voorlopig zoals ik het wil, maar ik wil nog een klein stapje verder gaan.

Graag zou ik de factuur niet enkel opslaan als een apart excel-bestand, maar ook direct als een pdf.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Dit is de code die nu gebruikt wordt:
Sub VolgFact()
Range("B16").Value = Range("B16").Value + 1
Range("A21:A26").ClearContents
Range("B15").Value = Date
End Sub

Public Sub Opslaan_factuur()
Dim NieuwFact As Variant
'kopiëren document als nieuwe factuur
ActiveSheet.Copy
NieuwFact = "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & ".xlsx"
ActiveWorkbook.SaveAs NieuwFact, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
ActiveWorkbook.Close
VolgFact
End Sub

Thanks!

Probeer de volgende code eens:
Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & ".pdf", Quality _
        :=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=False

Dit volstaat.
Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & ".pdf"

Merci allebei, 't werkt :)

Ter info, ik heb de korte versie van warme bakkertje gebruikt.

Nog een klein vraagje.
't werkt, maar in de pdf zou ik ook nog de naam van de klant willen zetten aan wie gefactureerd wordt.
Krijg ik ook werkend, heb er deze lijn voor gebruikt:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & Range("f6").Value & ".pdf"

Enkel als de PDF opgeslagen wordt, krijg ik volgende layout: 'Factuur xklant y'. Er staat dus geen spatie, tussen de factuurnummer en de naam van de klant...
Hoe krijg ik dat er nog tussen?

Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat 0, "X:\BOEKHOUDING\FAKTURATIE\2014\Factuur " & Range("B16").Value & " " & Range("f6").Value & ".pdf"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan