• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch opslaan op vast tijdstip

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedemiddag helpers,

Ik heb een kleine database gemaakt in Excel, waarin dagelijks gewerkt zal worden. Nu heb ik de volgende vraag: Is het mogelijk om via een vba-code dit excelbestand iedere dag op een vast tijdstip (bijvoorbeeld 12 uur 's nachts) op te slaan en dat de bestandsnaam wordt aangevuld met de datum van opslaan.

Bijvoorbeeld: Vanacht om precies 12 uur wordt het bestand "voorbeeld" opgeslagen als "voorbeeld - 25 oktober 2010", die dag daarna als "voorbeeld - 26 oktober 2010" etc etc. Het is daarbij de bedoeling dat er steeds een nieuw bestand wordt opgeslagen en dat de oude bestanden blijven bestaan.

Misschien een domme vraag, maar indien dit mogelijk is moet dan ook de laptop dag en nacht aan staan? En kan deze vba-code ook uitgevoerd worden zonder dat het excelbestand geopend is?

Indien jullie denken dat dit niet mogelijk is hoor ik dat ook graag, want dan ga ik op zoek naar een andere oplossing.

Alvast bedankt!

Groeten,
Tim

Dit is mogelijk met de functie OnTime, maar zoals je zelf al zie moet je laptop aanstaan en je XL-bestand geopend zijn. Wil je het met een gesloten bestand zal je moeten werken met je Taakplanner, maar dan moet eveneens je laptop aanstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan