automatisch opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

achipong

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
wie kan mijn helpen met de volgende probleem?

Wanneer in een bestaande calculatie aanpassingen worden gedaan slaat het hudige systeem deze direct op. Ik wil bij het afsluiten een melding krijgen met de vraag om de artikel op te slaan of niet. Het gaat om een formulier met de mogelijkheid om nieuwe artikels in te voeren.

Typisch geval van een bound tekstbox. Bound wil zeggen direct gekoppeld aan een veld in een tabel in de database.
De oplossing is eenvoudig:
I.p.v. het tekstveld direct te koppelen aan het veld in de database vul je een variabele. Die variabele kan je updaten als de waarde in het tekstveld wijzigt. Op het moment dat je wil saven vraag je of dit is toegestaan en dan update je het record in de tabel met de gewijzigde waarde.
Klaar is achipong.

Weest gegroet,
Guus

Hallo,

Waar moet ik de variabele invullen, dus als het mogelijk is kan je mij dan een voorbeeld geven?

Alvast bedank,
achipong

Over het algemeen kan je die variabele vullen in het OnLoad event van je form. Of wanneer je nieuwe gegevens inleest zoals bij het switchen naar een ander record.
Je vult die variabele en vervolgens vul je daarmee het control op je form.

Je moet hiervoor wel een beetje VBA kunnen programmeren. Ik hoop dat dat duidelijk was:confused:

Weest gegroet,
Guus

bestand met voorbeeld

Hallo Guus,

Hierbij stuur ik jouw het stukje in vb van de form artikelinvoer. En inderdaad ben ik pas mee begonnen dus niet zoveel ervaring met vb. Dus stuur ik deze en kan je mij vertellen hoe en waar ik de variabele kan plaatsen dus kan je mij dan een voorbeeld laten zien hoe dit op beste manier dan opgelost kan worden.

zie bijlage

alvast bedank,
achipong

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan