Automatisch opstarten als Administrator

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeevje2

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Hey,

Ik heb een Anti Virus programma. Maar het programma moet met het opstarten van Windows ook opstarten. Dat lukt al voor 50%. Ik laat mijn installatie programma een snelkoppeling maken in het mapje Startup. Maar als Windows opstart, wordt het geblokkeerd omdat het programma Administratorrechten nodig heeft. Bij Windows XP is dat niet zo :rolleyes:
Maar bij Windows Vista en Windows 7 wel.
Wat moet ik doen dat het programma direct opstart?

B.v.d.

Mvg,
Jeevje2

dat anti-virus,

heb je dat zelf gemaakt?

dan vermoed ik dat je wel wat kan programmeren,
wel dan:
maak van je anti-virus een virus, dat, automatisch je administrator-wachtwoord invult, als je als administrator bent ingelogd,

(zoiets als firefox,google chrome en andere webbrowsers gebruiken om wachtwoorden te onthouden)

Nee ik bedoel, dat Windows toegang geeft tot het programma dat het programma probleemloos kan starten.

waarschijnlijk wel,

Is iemand nog bereid mij te helpen?

waarschijnlijk wel,
maar men zal niet echt een antwoord weten, of een "idee" geven, zoals ik net deed,
(iets waarvan de kans dat het werkt vrij "klein" is,)

Nee ik bedoel, dat Windows toegang geeft tot het programma dat het programma probleemloos kan starten.

zou niet weten hoe,
misschien :
download: ccleaner (van pirirform)
, in ccleaner kan je ook kijken in de lijst met "te doen" als je pc opstart, misschien dat je het zo kan doen, (kleine kans toe vrees ik wel, ... :( )

probeer ergens in "instellingen" de administratorrechten uit te schakelen, opdat alle gebruikers/(ben je de enigste?), die rechten hebben, dan vraagt windows xp dat niet meer (weetk zeker) , misschien is dat voor vista en 7 hetzelfde.

Laatst bewerkt:
In de Solution Explorer rechtskllik je op je project, dan Properties en dan klik je op de eerste pagina op View UAC settings, de rest wijst zich vanzelf ;)

Sowieso is het niet een handige plek om je antivirus pas te starten.
Het is namelijk het laatste stadium van het opstarten dat je "startup"folder gestart word.

Handiger (en daarom deze opmerking) is om er een service van te maken die bij het opstarten geladen word. het mooie van een service is is dat je die onder het system account (maar om het even elk ander) kan laten lopen en dus omzeil je op die manier de UAC. sterker nog op die manier kun je ook ongewenst afsluiten van je virusscanner tegen gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan