automatisch opstarten cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
(voor insiders) Ik hoop dat dit de sectie is waar de vraag mag blijven staan.

Ik heb een website gemaakt en op cd gebrand (zie bijlage). Maar nu zou ik graag willen dat de index-pagina meteen geopend wordt als de cd geplaatst worden. Ik weet dat je met powerpointpresentaties dit kunt doen door er een autorun.inf bestand bij te plaatsen. Maar hoe krijg ik de website automatisch opgestart? Ook met een autorun.inf bestand (en zo ja: wat moet dan de precieze tekst zijn?).. Of moet dat op een hele andere manier?

dank voor de snelle reactie:

Nu lees ik dit:
Create a text file named autorun.inf
Here's the contents of a sample autorun.inf file.

[autorun]
open = shellexe.exe intro.avi intro.htm intro.txtModify it to make it match your document types and names.

In this sample, ShellExe will first attempt to load intro.avi. If that fails (the user doesn't have an AVI viewer), ShellExe will load the intro.htm file.
If also that fails -- the user doesn't have a Web browser associated --, ShellExe will load the intro.txt document.
It's a good idea to end with a file that everyone can see, even on the simplest system. A text file is always okay.

ik snap dan alleen niet waar ik shellexe vandaan moet halen. Bij de file die ik gedownload heb, zat alleen de uitleg. En zoals ik het begrijp, moet ik meer dan alleen het autorunbestand op de cd zetten... Of begrijp ik dat dan verkeerd?

zover als ik het dara kan lezen maak je een een autorun file aan waar in jouw geval dan de volgende regel in moet staan.

[autorun]
open = shellexe.exe index.htm

zet dat bestand shellexe.exe ook erbij op de cd want dat heeft ie nodig om op te starten je kunt alleen autorun hebben vanuit exe files , die shellexe zorgt ervoor dat de htm pagina gestart wordt.

het bestandje shellexe.exe geeft alleen een uitleg weer als ik het open. Toch heb ik het meegekopieerd op de cd en nu doet ie het inderdaad..
thanks voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan