automatisch opstarten met beperkte account mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Hallo,

Ik heb een batch bestand gemaakt met daarin code voor het automatisch toewijzen van DNS-serveradressen.
Maar als ik deze automatisch laat opstarten op een beperkte account weigert hij dit.
Ik weet dat je de beveiligingsinstellingen kunt wijzigen dat je bv wel (alleen dit dan) het batch bestand kunt laten uitvoeren (een uitzondering eigenlijk) maar weet niet meteen hoe je dit doet.
Kan iemand me hierbij helpen.

PS: De code die hij weigert op beperkte accounts
Code:
netsh interface ip set dns "LAN-verbinding" dhcp
Groetjes,
Benny

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een batch bestand gemaakt met daarin code voor het automatisch toewijzen van DNS-serveradressen.
Maar als ik deze automatisch laat opstarten op een beperkte account weigert hij dit.
Ik weet dat je de beveiligingsinstellingen kunt wijzigen dat je bv wel (alleen dit dan) het batch bestand kunt laten uitvoeren (een uitzondering eigenlijk) maar weet niet meteen hoe je dit doet.
Kan iemand me hierbij helpen.

PS: De code die hij weigert op beperkte accounts
Code:
netsh interface ip set dns "LAN-verbinding" dhcp
Groetjes,
Benny

Je zegt het zelf al beperkte account met rechten . Als je hem nou is full control geeft over de hele pc, Want de DNS mag alleen de administartor beheren.

het gaat hier om een internetcafe pc netwerk

groetjes,
benny

ken je de script niet op de achtergrond laten lopen als administrator daar. Dat je dat batchbestandje op elke pc lokaal laat lopen. Dus zou je op elke locale machine moeten zetten.

en volgens mij ken je instellen, dat de mensen van het internetcafe de c: schrijf niet zien via de server. Daarvoor moet je de c : het maopje windows full control geven . Kijken of dit werkt . Dan kunnen de gebruikers er nog niet inkomen .

Dan nog iets wat ik zal uitzetten voor de gebruikers in het internet cafe , Het uitvoeren in menu start dan kunnen ze ook niet in bepaalde delen van windows *****n.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan