Automatisch opstarten van programma voor het aflsuiten van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Mijn vraag is of je ergens in kan stellen dat als je na een bepaalde tijd je computer af wil sluiten/of in sluimerstand zetten je automatisch een programma opend.

Dit om dat ik nogal vaak vergeet mijn dagboek bij te werken:s

Arne

Je wilt dus dat als je klikt op start->afsluiten, dat het afsluiten van je pc wordt ondebroken, en dat er dan een programma wordt gestart?

ja, als dat mogelijk is. maar dan wel na bijv. 8 uur. anders heb ik er altijd last van.

Ik heb wel een ideetje hoe je dit kan doen. Is niet precies hoe jij het wilt en ook een beetje "wibra" maar goed ;)

Je kan een vbs maken die zet je op je buroblad. En als je daar op klikt krijg je eerst een berichtje in je scherm waar dan in staat: Moet je je dagboek niet bijwerken?
En dan kan je kiezen uit ja/nee. Als je klikt op nee dan sluit je pc af. Als je klikt op ja dan sluit je pc niet af en wordt je dagboek geopend.

Vind je dat wat of heb je hier niks aan?

S goed!!

kga kijken of het werkt. Alvast bedankt

Maak een nieuw txt bestand aan.
Uitleg code:
Als je op ja klik dan word je agenda geopend.
Als je op nee klikt dan sluit je pc af.
Als je op annuleren klikt dan gebeurt er niks.
Zet dit erin:
Code:
On Error Resume Next
Select Case MsgBox("Moet je je agenda niet bijwerken?", vbYesNoCancel+vbQuestion)
Case vbYes
Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("NAAM VAN PROGJE.exe")
Case vbNo
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true") 
for each OpSys in OpSysSet 
OpSys.ShutDown() 
next
Case vbCancel
Case Else
Msgbox("Waar heb je nu eigenlijk op geklikt?")
End Select
WScript.Quit

En het moet nog 1 dingetje veranderen. Er staat NAAM VAN PROGJE.exe daar moet je dan natuurlijk de .exe van je dagboek. En sla het op als "NAAM-BESTAND.vbs". Zonder die "" dan.

Kijk maar als je er iets aan hebt :thumb:

T s gelukt , maar ik krijg het niet te zien als ik afsluit, alleen als ik het zelf open:S
Wat kan k hier aan doen?

Laatst bewerkt:
Als ik het zelf open en op ja klik opent ie overigens ook m'n dagboek niet.

Als ik het zelf open en op ja klik opent ie overigens ook m'n dagboek niet.
En het moet nog 1 dingetje veranderen. Er staat NAAM VAN PROGJE.exe daar moet je dan natuurlijk de .exe van je dagboek.

Die heb ik er neer gezet:S En wat kan ik er aan doen dat ik hem krijg bij het afsluiten? want nu krijg ik hem daar niet:s

Als je wilt aflsuiten gewoon daar op klikken. Daarom zei ik op het begin dat het een beetje "wibra" is.
Dit is zover ik je kan helpen.

ok, maar dan moet ik daar aandenken , dus kan ik netzo goed aan m'n dagboek denken:s

In ieder geval hartstikke bedankt!!!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan