Automatisch opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijmen_4real

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hoi !

Misschien een rare vraag, omdat ik helemaal geen idee heb of er een programma is, zoals ik zoek. Ik weet ook niet of dit hardware-matig mogelijk is:

Ik zoek iets waarmee mijn computer automatisch zou kunnen aangaan/opstarten ??

Bestaat er zoiets ??
Greetz.

Tijmen :cool:

Zou ik ook graag eens willen weten.

Greetz : Jeroen.

:) Tja geen idee of het werkt maar hier een linkje

Ze hebben het in ieder geval over de soft-off state dus volgens mij is dat de standby stand :confused:
Laat even weten of het werkt :p

In de bios kun je onder de tab power normaal dingen instellen als wake on lan, wake on ring, wake on modem enz.
Slaapstand moet dan op enabled staan.

Je netwerkkaart moet wake on lan accepteren (de duurdere) en in energiebeheer van windows moet slaapstand en wake on lan ook geactiveerd zijn.

In theorie (ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt) zou je pc vanuit slaapstand moeten ontwaken als er activiteit komt op de netwerkkaart, of als je hem op zijn eigen interne ip nummer aanspreekt.

Iemand meer ervaring hiermee? Of heb je zo voldoende tips, om ermee te gaan stoeien?

Bedankt voor jullie reacties....

Ik ga van de week eerst even dat programma van de link proberen: PC Wake Up.
Als dat niet praktisch is, ga ik over op de andere tip van Paul-RT.
Ik houd jullie op de hoogte
Thanks en greetz !

Mogelijk is dit ook nog wat: AMP WinOFF

"Description
This utility shuts down Windows computers automatically. You can schedule it to shut down at a specific time, at a timed interval or when the CPU becomes idle. You can set it to shut down, restart, log off, power off, suspend, hibernate and lock computer.

You can also set it to only disconnect the modem. It is password protected and has command line support for batch processes. You can capture desktop or execute program before shut down."

http://www.tucows.com/preview/311308

Kvond ook een ander programma:

Auto Power On & Shut Down 1.52

Ziet er goed uit. In te stellen op dagen, tijd en met automatische logon met wachtwoord.

Die ga ik even proberen.
Thanks voor jullie tips en reacties !
Greetz !

Al deze programma's zorgen ervoor dat de pc opstart vanuit de Standby-stand.
Wake-on-LAN of modem staat niet als functie in de bios van mijn notebook, helaas, dus daar kan ik niets veranderen.
Ik zocht dus eigenlijk een programma die echt de pc vanuit POWER OFF (uit dus..) opstart.
Iemand een idee ??
Greetz !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan