• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Outlook starten en data invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whizkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Beste super gebruikers :)

Ik ben een project begonnen en tot mijn eigen verbazing ben ik al ver gekomen!:)
Nu heb ik echter weer een idee (wellicht te mooi om waar te zijn) waar ik op vast loop...
Als hobbyist excel user ben ik een paar video's tegengekomen die ik stap voor stap heb proberen uit te voeren maar helaas, wat ik wil is me nog niet gelukt vandaar deze e-mail.

Elke dag moet ik meerdere werkbonnetjes invullen om het proces te vereenvoudigen heb ik getracht het e.e.a. te automatiseren.
Nu probeer ik via VBA en een button in het excel document Outlook automatisch op te laten starten en op basis van een keuze (die ik moet maken uit een scrolldown menu) Outlook het juiste e-mail adres te laten kiezen en de bon toe te voegen als bijlage.
Naast dit heb ik nog meer fan-tas-tische ideeën echter vraag ik me af of dit te realiseren is.
Zou een (of meerdere) van jullie me goed op weg kunnen helpen met dit project?

Zie bijlage...

Bijlagen

Voorbeeld voor knop1:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object

Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)

With OutMail
        .to = Range("F12").Value
        .CC = ""
        .BCC = ""
        .Subject = "ID.no " & Range("C5")
        .Body = "Betreft RMA nummer: " & Range("F5")
        [COLOR="#008000"]'.Attachments.Add ("C:\test.txt")[/COLOR]
        .Display   [COLOR="#008000"]'Of gebruik .Send[/COLOR]
    End With
End Sub

Gewéldig :)
Ben hem al aan het proberen.
kom er nog niet helmaal uit maar ik ga dit werkend krijgen ;P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan