• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch pagina nummer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Ik wil in mijn Excel bestand een automatisch pagina nummering toepassen.
Op Internet heb ik een code gevonden die het doet, maar ik wil het aanpassen zodanig dat als een Sheet verborgen is (hide) dat het niet verder mee telt.

Bijv: als Sheet 4 verborgen (hide) is dan moet Sheet 5 page 3 hebben. En als sheet 4 weer actieve is (unhide) dan moet het wel mee tellen. Dan heeft Sheet 5 page 4.

Wie kan me verder helpen?

Zie bijlage

Alvast bedankt

Bijlagen

Code:
Sub Macro1()
    For x = 1 To Sheets.Count
        If Sheets(x).Visible Then i = i + 1: Sheets(x).PageSetup.LeftFooter = "Page " & i
    Next
End Sub

Ik heb codes toegevoegd met de bedoeling dat het een automatische inhoudsopgave wordt.

Maar het gaat voor mijn een beetje te ver, want als het Sheet verborgen is dient ook het niet in de inhoudsopgave te verschijnen. En natuurlijk het pagina nummer ook niet.

In het kort alleen visible Sheet dient een paginanummer te krijgen en te verschijnen met naam en nummer in inhoudsopgave.

De codes staan nu onder aparte knop, maar wordt wel later onder een knop samen gevoegd.

Wie kan me verder welpen!

Bijlagen

Ik had gehoopt dat je zou gekeken hebben naar wat ik veranderde aan jouw oorspronkelijke code. Want uiteindelijk is dit grotendeels hetzelfde als wat je had moeten doen:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    With Sheets("Testinhoud")
        .Columns(3).Clear
        For Each sh In Sheets
            If sh.Name <> .Name And sh.Visible Then
                .Hyperlinks.Add .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Offset(1), "#" & sh.Name & "!$A$1", , , sh.Name
                i = i + 1
               .Cells(Rows.Count, 4).End(xlUp).Offset(1) = i
            End If
        Next
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan