automatisch passsword ingeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnovd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Berichten
4
hallo,

Op mijn school is er gratis wifi beschikbaar voor de studenten. Als je het netwerk in de lijst met beschikbare netwerken ziet staan, dan lijkt het alsof ze geen password verreist is. Maar als je met het netwerk verbindt, dan krijg je in je browser een venster waar je je wachtwoord en gebruikersnaam(studentennummer)moet invullen. Het is geen probleem om in te loggen.

Maar het probleem is dat je dit telkens opnieuw moet invullen en er blijkbaar geen mogelijkheid is om het wachtwoord en de gebruikersnaam op te slaan. De 2 gegevens zijn zeer lang, dus je kan begrijpen dat dit redelijk frustrerend is. Naast mijn laptop heb ik ook een Iphone, en daar moet ik het ook telkens opnieuw invullen. Wat niet makkelijk is met zo'n klein toetsenbord.

Hoe los ik dit op?
 
Wat voor een laptop heb je? Op een MAC kun je een netwerkprofiel maken en toevoegen aan de diigtale kluis o.i.d. (Ben de precieze naam vergeten)
Voor Windows is er een progje waar je ook verschillende profielen in kunt opslaan.(Zoek het zo wel ff voor je op)
Je kunt ook een txt-bestandje maken waar je je inloggegevens opzet en middels kopiëren en plakken inlogt.
Je krijgt nog een link van me van dat programma. NL handleiding Pro Versie maar er is ook een FreewareVersie.
Kijk ook ff hier KeePass is gratis en een soort PasswordManager met Nederlands Taalpakket (links op de pagina)
Dit lijkt mij een ideaal progje voor jou. (zie SreenShot op de pagina)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan