• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch pd bestand maken van verschillende cellen in verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Havana100

Verenigingslid
Lid geworden
22 jul 2014
Beste,

Weet iemand soms een oplossing voor het opmaken van een PDF uit verschillende werkbladen ( uit 1 excel file)?

In voorbeeld PDF zou ik graag een pdf maken die in tab CFA de cellen vanaf A2 tot en met M37 hierop volgend zou in de pdf (op een volgende pagina) de cellen A10 tot en met M11, in tab DAT, moeten weergeven en tenslotte op de derde pagina de grafiek op de tab GRAF.

Momenteel zit er reeds een tab CFA een "toets" met PDF. De macro schrijft perfect een pdf weg in de map C:\CF met als benaming wat er in cel A1 staat. Dit zou ik dus ook graag zou behouden.

Echt geen idee of dit mogelijk is ?

en zoals altijd, bij voorbaat dank! Bekijk bijlage Voorbeeld pdf.xlsx

Waarom maak je niet een dedicated blad met de juiste indeling om PDF van te maken die via wat simpele formuletjes de juiste gegevens bij elkaar harkt?

Het is dan wel handig om een vbtje te posten waar de macro terug te vinden is.;)
De macro schrijft perfect een pdf weg in de map C:\CF met als benaming wat er in cel A1 staat. Dit zou ik dus ook graag zou behouden.
Bedoel je iets in die richting?

Bijlagen

gast0660,

je voorbeeld heb ik tweemaal goed kunnen gebruiken, daarna lukte me dat niet meer. Waarschijnlijk heb ik iets "uitgespookt" wat niet mag?!

Ik krijg het volgend bij foutopsporing :

Private Sub CommandButton1_Click()
Set ws1 = Sheets("CFA")
ws1.PageSetup.PrintArea = ws1.Range("bereikCFA").Address

Set ws2 = Sheets("DAT")
ws2.PageSetup.PrintArea = ws2.Range("bereikDAT").Address

Set ws3 = Sheets("GRAF")
ws3.PageSetup.PrintArea = ws3.Range("bereikGRAF").Address

ThisWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
Filename:=ThisWorkbook.Path & "test" & ".pdf", _
Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, _
IgnorePrintAreas:=False, _
OpenAfterPublish:=True

End Sub

Normaal zou wat bij mij geel aangeduid is , hier in het vet gedrukt moeten zijn ( hoop ik)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan