• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Pdf printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jheesterbeek

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2005
Hoi,

Ik heb een excel-file met 15 tabs. Iedere tab moet wekelijks geprint worden naar een pdf-bestand en de naam van het tabblad krijgen.
OP dit moment zit iemand iedere week 15 keer op print te duwen, maar volgens mij moet dit sneller kunnen.
Weet iemand hoe je het printen naar een pdf kunt automatiseren en hierbij de bastndsnaam en locatie kunt meegeven?

Ik maak gebruik van CutePdf (http://www.cutepdf.com/) en Office XP.

John

Je moet zelf even een Macro opnemen die 1 sheet print. Dus je klikt op record Macro en print een sheet met je PDF-printer. Daarna druk je op stoppen en bekijk je de code. Die code voeg je hier in:

Code:
Sub printPDF()

rng = Worksheets.Count

For i = 1 To rng
[i]Voeg hier de print code toe[/i]        
    Next i
End Sub

HOi RadaGast,

bedankt voor het meedenken. Het gaat mis bij de macro-recorder. Ik kan opnemen dat ik print naar een pdf-printer, maar kan niet opnemen op welke locatie het bestand komt te staan en wat de naam van het bestand gaat worden. En dat is nou net wat ik graag zou automatiseren.
Ideeen zijn nogsteeds van harte welkom.

Ik snap dat dat juist essentieel is. Ik denk dat naamgeving en locatie dan juist door de PDF Printer geregeld wordt en niet door Excel.
Ik denk dat je PDF printer ook niet meerdere bestanden in 1 keer ondersteunt? Ik werk zelf met een pdf printer die alle pdf's op dezelfde plaats opslaat en de pdf dezelfde naam geeft als het originele bestand. Ik kan dan 20 bestanden selecteren en op print klikken.

Bjorn, start je eigen vraag en hijack niet die van iemand anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan