• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch positief/negatief

Status
Niet open voor verdere reacties.

zw55n

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
In een vorig werkblad heb ik ingesteld dat een negatief uitkomst automatisch in het rood verschijnt, nu weet ik niet meer hoe ik dat heb gedaan, kan iemand mij verlossen. Ik heb al van alles geprobeerd.

De tekst of de achtergrond?

De tekst in het rood kan via celeigenschappen - getal.
Daar is een mogelijkheid om negatieve waardes in het rood weer te geven.

Met opmaak - voorwaardelijke opmaak kan je zowel de tekstkleur als de achtergrondkleur instellen.
Bijv.: de waarde staat in cel A1.

Formule is =A1<0

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Bedankt Roncancio: ik wilde de tekstkleur dus aangepast en het werkt. dank je wel.!

nog niet helemaal

Oh jee, als ik nu de tekst rood heb, gaat mijn euro teken weg, en als ik die invoeg gaat de kleur weer weg. Toch een andere handeling doen??

Oh jee, als ik nu de tekst rood heb, gaat mijn euro teken weg, en als ik die invoeg gaat de kleur weer weg. Toch een andere handeling doen??

En als je kiest voor celeigenschappen - valuta?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey Roncancio super
Ik heb nog 1 vraag, want nu staat het euro teken tegen het getal aan, terwijl het eerst netjes onder elkaar tegen de linkerlijn aan stond.
Kleinigheidje, maar moet toch kunnen.
alvast bedankt.
Zw55n

Kies bij de celeigenschappen op tabblad Uitlijning bij Horizontaal voor Verdeeld (Inspringing).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voor alle cellen de volgende celeigenschappen:

celeigenschappen >> aangepast >> type: _ € * #.##0,00_ ;[Rood]_ € * -#.##0,00_

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan