• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch quiz maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

petercirk

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Berichten
18
Goedendag,
Voor een uit de hand gelopen grap/hobby probeer ik het volgende...
Ik heb in het bijgevoegde excel 2 tabbladen, te weten 'vragen' en 'stramien'.
In het eerste tabblad heb ik (in dit geval denkbeeldige) quizvragen staan en voor welke pubquiz te bedoeld zijn
Op het tweede tabblad (stramien) heb ik de opbouw van een quiz staan.

Nu wil ik, als ik bij tabblad 2, kies voor een bepaalde quiz dat dan achter elke vraag een bijbehorende vraag en antwoord komt.
Voor sommige vragen is dat 'makkelijk' omdat omdat er per quiz maar 1 zo'n vraag in zit (bijvoorbeeld vragen over scheikunde). Maar andere vragen (zoals muziek) hebben er wel 40. Daar wil ik dus 40 (verschillende) vragen krijgen.

Ik hoop dat eea zo duidelijk is, in combinatie met het reeds gemaakte bestand...

Wie kan me helpen?
 

Bijlagen

  • Quizvragen - Database (Hulp nodig).xlsx
    416,8 KB · Weergaven: 28
Structureer jouw data en dan is het vrij eenvoudig met een paar hulpkolommen en formules op te lossen. Haal ook de weet ik hoeveel voorwaardelijke opmaakregels uit jouw bestand.
 

Bijlagen

  • Quizvragen - Database (Hulp nodig).xlsx
    368,1 KB · Weergaven: 19
...bijna

Hai VenA (of anderen...),

Wat je hebt gedaan werkt al helemaal voor nu, thnx. (ik ga er weer een formule bij leren :))
Ik ben echter op zoek naar een oplossing waarbij ik vragen straks ook gewoon kan aanvinken voor meerdere quizen en ik dus niet steeds nieuwe vragen hoef te verzinnen maar gewoon kan kijken naar vragen die voor dat publiek nog niet zijn gebruikt (dus via de kruisjes achteraan).

Ik heb wel alvast het document alvast iets opgeschoond van opmaken enzo... en er nu een regel bijgezet van een vraag die in meerdere quizzen voor moet komen.
 

Bijlagen

  • Quizvragen - Database (Hulp nodig).xlsx
    87 KB · Weergaven: 14
Ik zou gewoon regels in de tabel kopiëren en daar een andere quiz aan koppelen. (zie vraag 803). Met een draaitabel kan je eenvoudig een overzicht maken welke vragen in welk quiz voorkomen (zie tab Overzicht).
Anders worden het of veel hulpkolommen met veel formules, zonder hulpkolommen complexe matrixformules of een macro. Is allemaal wel te doen maar maakt het een stuk lastiger als je zaken wil aanpassen.
 

Bijlagen

  • Quizvragen - Database (Hulp nodig).xlsx
    640,1 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan