• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch range ingevoegd bij importeren data mbv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeVis

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Wie kan me helpen met dit probleem?

Als ik mbv VBA data laat importeren obv een voorgedefinieerde query, krijg ik telkens automatisch ook een nieuwe range aan mijn file toegevoegd, die de naam heeft van de query.
Wie weet welke parameter ik op false of true moet zetten om dit te voorkomen?
Als ik de data handmatig importeer en de optie "Querydefinitie opslaan" uit zet, wordt de range niet toegevoegd. Als ik deze actie met de macrorecorder opneem, resulteert dit in een stuk code, met een aantal opties. De meest waarschijnlijke die hierop van toepassing zijn, zijn "BackgroundQuery" en "SaveData". Maar ook als ik beiden op "False" zet, blijft de range toegevoegd worden.

Ik ben zéér benieuwd naar de oplossing (hoe simpel misschien ook)!

Heb dat vroeger eens toegepast, en wat ik nog weet is dat je dat bereik echt wel moet behouden. Excel wijst aan die naam de query toe, en laat je toe de query te updaten enz. (Klik maar eens rechts op een cel in het benoemde bereik). Delete je de naam, dan zeg je ook vaarwel aan de query: niet meer updaten e.d.

Als je macro opneemt en de code bekijkt, krijg je in het begin de .Name toewijzing. Evt. wijzig je die in "", maar dan geeft Excel automatisch ExternalData_1 op.

Het is dus een njet hier, volgens mij althans.

Wigi

Beste Wigi,

Bedankt voor je antwoord.
Maar als ik die link laat bestaan, krijg ik ook bij het opslaan en openen van het bestand weer een melding over externe gegevens en of ik die wil updaten. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
Ik wil juist een keer in de zoveel tijd de template (die ik hier voor een aantal gebruikers beschikbaar stel) updaten, zonder tussendoor vragen te krijgen, want de gebruikers krijgen die vragen vervolgens ook bij het gebruik van die template.
Het rare is dus eigenlijk dat het met de hand wel zo te doen is, maar mbv een macro niet. Raar toch?

Laatst bewerkt:
in een poging om dit probleempje opnieuw onder de aandacht te brengen, zet ik hier zelf maar even iets neer...... mag dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan