• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch regel kopieren op voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterus52

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een planningsprogamma waarin ik via VBA automatisch een rij wil laten kopieren. Als in het tabblad lassen in de kolom plannen een getal wordt ingevoerd wat lager is als in de kolom G (= Lasserij) kan dan de betreffende regel automatisch worden gekopieerd (kolom A t/m J) met het overgebleven aantal en onder de bestaande rij worden geplaatst, de kolom plannen moet in deze nieuwe regel dan wel leeg blijven. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In de bijlage het bestandje

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groetjes,
Piet

Bijlagen

Misschien met deze spagetti code?
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
If Not Intersect(Target, Columns(3)) Is Nothing Then
 If MsgBox("Wli je deze regel kopiëren?", vbYesNo + vbExclamation + vbDefaultButton2, "Weet je het zeker?") = vbYes Then
  For i = 1 To 10
   If Cells(Target.Row, i) <> "" Then
     y = y + 1
      Else
       If n = 0 Then
        n = i
     End If
    End If
   Next i
If y <> 10 Then GoTo einde
 With Target
  If .Value < .Offset(, 4) Then
   With Sheets("Blad3").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
      .Offset(1).Resize(, 10) = Target.Offset(, -2).Resize(, 10).Value
      .Offset(1, 2).ClearContents
     End With
    End If
   End With
 Application.EnableEvents = True
  Exit Sub
einde: MsgBox "Kolom " & Chr(n + 64) & " is nog leeg", vbInformation, "LET OP !!"
  Target.ClearContents
 Application.Goto Cells(Target.Row, n)
      End If
     Target.ClearContents
    End If
 Application.EnableEvents = True
End Sub

Harry,

Bedankt voor je eactie, ik heb geprobeerd deze VBA code te plakken, maar ik krijg foutmelding waarschijnlijk omdat er voor dit tabblad al een andere VBA code instaat die ik ook nodig heb.

Groetjes,
Piet

Maak die code van jou even op als tekst, en laat de code 'hsv' eens lopen.
Als mijn goed is bevonden kan ik ze wel samenvoegen.

Harry,

Ik heb er nog even over nagedacht hoe ik dit het best kan oplossen, waarbij het schrijven van een macro gekoppeld aan opdrachtknop toch denk ik een betere oplossing is. Gebruiker kan dan zelf bepalen wanneer het nodig is, waarbij de regel dan onderaan zou moeten worden toegevoegd om te voorkomen dat de tabelletjes k t/m m verkeerd komen te staan. Kun jij deze macro voor me schrijven?

Groetjes,
Piet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan