• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch Regel worksheet verplaatsen naar apart tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

suziester

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2017
Graag zou ik wat hulp willen hebben bij het volgende Excel probleem:

Ik gebruik excel om kostenoverzicht te maken. De opzet is als volgt. Op het eerste tabblad komt een opsomming van het kostenoverzicht. Deze kan ik ook als pdf uitdraaien en delen met de klant.
Op de tabbladen erachter maak ik onderscheid in verschillende fases van het project tabblad pre, productie en post. Elk tabblad staat vol met alle mogelijke kostenposten en de kosten daarbij. Ik hoef dan alleen in te vullen hoeveel dagen er nodig zijn, en excel berekend de totalen.

Ik probeer te achterhalen of het mogelijk is, dat als op een van die tabbladen pre,productie en post bij een van de kostenposten het aantal dagen staat ingevuld. Dat deze hele regel dan automatisch gekopieerd word en naar het eerste tabblad voor een opsomming van het kostenoverzicht.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bij voorbaat dank!
Gr, Suzie

Met een voorbeeldbestandje heb je veel sneller een antwoord waar je iets mee kan. Zonder bestand wordt het vaak gissen.

Dank voor je reply SjonR.
Ik heb de excel bijgevoegd.

Het is dus de bedoeling dat als er een nummer ingevoerd is in de groene blokken op de tabbladen (pre,productie of post). De hele regel A t/m F automatisch naar het voorblad word verplaatst.
Is dit uberhaubt mogelijk?

Bekijk bijlage PROPOSAL_TEMP_LEEG.xlsx

Lijkt dit er op?

Macro's inschakelen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank HSV!

Tabblad front ziet goed uit. iid of er een opsomming onder gaat komen bij invulling van de groene kolommen.

Maar zodra ik een nummer toevoeg in de groene kolom, dan krijg ik de error: runtime error 1004': Method 'Intersect' of object '_Global' failed.
Screen Shot 2017-01-18 at 13.51.51.png

Als is Debug aanklik krijg ik het volgende rapport.
Screen Shot 2017-01-18 at 13.52.08.png

ik kan de foutmelding niet reproduceren in welk blad ik ook maar iets invul in kolom C; Om welk blad en cel gaat het.

Wat ik nog kan bedenken is.
Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal sh As Object, ByVal Target As Range)
[COLOR="#0000FF"]Application.EnableEvents = False[/COLOR]
If Not sh.Name = "FRONT" Then
 If Not Intersect(Target, Columns(3)) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
  If Target <> "" Then
    Target.Offset(, -2).Resize(, 6).Copy Sheets("Front").ListObjects(1).ListRows.Add.Range
    Sheets("Front").ListObjects(1).DataBodyRange.ClearFormats
  End If
 End If
End If
[COLOR="#0000FF"]Application.EnableEvents = True[/COLOR]
End Sub

....daar wordt het volgens mij niet veel anders van dan dat de code een of twee regels minder vaak loopt.

Laatst bewerkt:
Volgens mij ben ik erachter.. ik had m elke keer niet goed door getabt. Als je een aantal aageeft in kolom C, en niet uit de cel gaat. Krijg je blijkbaar deze error. :o:o
De opsomming gebeurd nu. Wat helemaal perfect is.

Dit is wat ik bedoelde!

Maarrrrr, is het dan ook mogelijk om de volgorde aan te passen? Of evt een opsomming te krijgen per tabblad (PRE, PRODUCTIE, POST)?

Daarnaast zou ik graag de titels (kolom A op de tabbladen) willen aanpassen, Kan dat in de huidige macro? Of moet ik daarvoor de macro aanpassen?

Mijn dank is erg groot!

Dan kun je beter draaitabellen maken over meerdere werkbladen.
Deze bladen moeten wel dezelfde structuur hebben wat bij jou weer net niet het geval is.

Bekijk deze cursus eens (ze gaan trouwens verder in deel 2).
http://www.gratiscursus.be/Excel_Tips/Excel_Tip_057.html

Als dat niets is dan moet je drie van die Listobjects maken voor elk blad, en dat wordt dan een geheel ander code.

Dank je wel Harry.
Ik ga de cursus eens bekijken. Mocht ik er niet uitkomen, hoop ik dat je het niet erg vind als ik hier nogmaals aan de bel trek?

Groet!

Geen probleem hoor, het is ook maar een idee.
Misschien komt er nog iemand voorbij die er totaal anders over denkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan