• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rekeningnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liissaaa8

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Hallo,

ik heb een format gemaakt voor een bedrijfsrekening.
Nu vraag ik me af of het ook mogelijk is om het rekeningnummer automatisch door te nummeren.
Dus zodra er een nieuw bestand geopend wordt, het rekeningnummer doorgaat.

Graag hoor ik van iemand :)

Bijlage:
Bekijk bijlage #rekening tellled leeg.xlsx

Waarom dit bij de afdeling Word staat en niet bij Excel is me een raadsel, daarom maar verplaatst.

Kun je me vertellen hoe je dit gedaan hebt Jos?
Dan kan ik dit in de toekomst ook gebruiken!

Alvast bedankt!

Ik vind het super handig gemaakt. Enkel zijn de begingetallen van het rekeningnummer 8512.
Daarna moet de reeks beginnen met 85121. Hoe moet ik dit verwerken in de code?

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is nog steeds niet opgelost. Ik heb nu wel gevonden hoe ik de macro kan toepassen, nu is alleen mijn vraag hoe ik deze nummerin kan laten beginnen vanaf 8512.
Het getal 8512 moet ALTIJD voorop blijven staan. Dus eigenlijk moet de nummering beginnen met 85121-85129 en dan niet verder gaan met 8513 maar met 851210. Is dit duidelijk genoeg omschreven?

Groetjes lisa

zoals joske voorstelde in een bepaalde cel je oplopend nummer onthouden en als je je bedrijfsnummer nodig hebt, dan voeg je daar die 8512 voor zoals in de msgbox
Code:
Private Sub Workbook_Open()
  With Sheets("Offerte").Cells(5, 6)
    .Value = .Value + 1                                    'gewoon bij de vorige 1 optellen
    MsgBox "mijn nieuw bedrijfsnummer is : " & vbLf & "8512" & .Value  'je vaste tekst "8512" en daar achteraan je oplopend nummer
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan