Hallo,
In een overzicht met gegevens (kolom A t/m E, en continu toevoegend naar beneden), wil ik graag dat een rij bij een specifieke input (Afgerond) in een cel in kolom E, wordt verplaatst naar een ander tabblad. Ook al staat het internet vol met codes in VBA, toch lukte het niet. Nu heb ik eindelijk een code gevonden die wel werkt maar daarvoor moet je iedere keer op de 'play button' in de macro klikken om het uit te voeren, terwijl ik liever heb dat het automatisch gaat.
Wil iemand uitleggen wat ik moet doen om na de input in kolom E de betreffende rij met Enter/pijltje/muisklik elders, automatisch te verplaatsen naar het andere tabblad?
Wat ik gedaan heb:
1. tabblad open met rij die verplaatst moet worden > met rechtermuisklik op dat tabblad > Programmacode weergeven...
2. deze code ingevoerd:
Sub Cheezy()
'Updated by ***ools for Excel 2017/8/28
Dim xRg As Range
Dim xCell As Range
Dim I As Long
Dim J As Long
Dim K As Long
I = Worksheets("Actielijst").UsedRange.Rows.Count
J = Worksheets("Afgerond").UsedRange.Rows.Count
If J = 1 Then
If Application.WorksheetFunction.CountA(Worksheets("Afgerond").UsedRange) = 0 Then J = 0
End If
Set xRg = Worksheets("Actielijst").Range("E1:E" & I)
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
For K = 1 To xRg.Count
If CStr(xRg(K).Value) = "Afgerond" Then
xRg(K).EntireRow.Copy Destination:=Worksheets("Afgerond").Range("A" & J + 1)
xRg(K).EntireRow.Delete
K = K - 1
End If
J = J + 1
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
3. dit opgeslagen > en op de play button (=F5?) geklikt
Bij voorbaat dank,
jazz
In een overzicht met gegevens (kolom A t/m E, en continu toevoegend naar beneden), wil ik graag dat een rij bij een specifieke input (Afgerond) in een cel in kolom E, wordt verplaatst naar een ander tabblad. Ook al staat het internet vol met codes in VBA, toch lukte het niet. Nu heb ik eindelijk een code gevonden die wel werkt maar daarvoor moet je iedere keer op de 'play button' in de macro klikken om het uit te voeren, terwijl ik liever heb dat het automatisch gaat.
Wil iemand uitleggen wat ik moet doen om na de input in kolom E de betreffende rij met Enter/pijltje/muisklik elders, automatisch te verplaatsen naar het andere tabblad?
Wat ik gedaan heb:
1. tabblad open met rij die verplaatst moet worden > met rechtermuisklik op dat tabblad > Programmacode weergeven...
2. deze code ingevoerd:
Sub Cheezy()
'Updated by ***ools for Excel 2017/8/28
Dim xRg As Range
Dim xCell As Range
Dim I As Long
Dim J As Long
Dim K As Long
I = Worksheets("Actielijst").UsedRange.Rows.Count
J = Worksheets("Afgerond").UsedRange.Rows.Count
If J = 1 Then
If Application.WorksheetFunction.CountA(Worksheets("Afgerond").UsedRange) = 0 Then J = 0
End If
Set xRg = Worksheets("Actielijst").Range("E1:E" & I)
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
For K = 1 To xRg.Count
xRg(K).EntireRow.Copy Destination:=Worksheets("Afgerond").Range("A" & J + 1)
xRg(K).EntireRow.Delete
K = K - 1
End If
J = J + 1
End If
Next
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
3. dit opgeslagen > en op de play button (=F5?) geklikt
Bij voorbaat dank,
jazz