• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch rijen copieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Hallo

ik heb een sheet waarin een artikel heb staan met daarachter de hoeveelheid. BV Kaas 10 stk. Ik wil deze sheet in een ander programma inlezen waarna ik type stikkers kan printen voor op de kaas met een serienummer.
dus het systeem leest kaas 10 stk in en hij moet dan 10 regels maken met 1 stuk kaas.

is hiervoor een oplossing binnen excel?

dat is zeker mogelijk, maar misschien even voorbeeld plaatsen met
waar en hoe je brongegevens staan en hoe je wilt
dat de stikkers eruit komen te zien.

mvg

Leo

Ik wil deze sheet in een ander programma inlezen waarna ik type stikkers kan printen voor op de kaas met een serienummer.
Wat bedoel je met 'in een ander programma inlezen'? Stikkers uitprinten kan bijvoorbeeld perfect met Word als je daarin een Afdruk samenvoegen document maakt. Kun je perfect maken zonder één letter te programmeren. Maar je wilt een oplossing binnen Excel, en dat kun je moeilijk dan nog een 'ander programma' noemen...

Wat bedoel je met 'in een ander programma inlezen'? Stikkers uitprinten kan bijvoorbeeld perfect met Word als je daarin een Afdruk samenvoegen document maakt. Kun je perfect maken zonder één letter te programmeren. Maar je wilt een oplossing binnen Excel, en dat kun je moeilijk dan nog een 'ander programma' noemen...

Ik heb een programma bij een speciale stickerprinter voor industriele stickers deze kan en excel file lezen. Mijn logistieke systeem geeft doormiddel van een csv import gegevens naar excel. Deze kan ik telkens update. Nu geeft mijn logistieke systeem bv een regel met 10 kaas maar ik wil dit automatiseren dat er 10 regels komen met 1 x kaas. Zodat als ik inlees in het sticker programma eer 10 regels komen dus 10 stickers

Als je opzoek bent naar goede software kan je beter hier even kijken. http://www.teklynx.com/ Dan hoef je het niet door excel af te laten handelen. Deze kan je koppelen aan excel en al je ergens 10 stickers van wil hebben dan is dat in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan