• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen toevoegen / verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Hallo,

Ik ben bezig met een offerte excel formulier. Hier werkt het als volgt:

We hebben een input tabblad met hierin een tabel waarin de producten / prijzen / leveringskosten ed te vinden zijn.

Uit dit input tabblad vloeien 2 output tabbladen voort. 1 in een brief vorm voor wanneer er bijvoorbeeld maar slechts 2 producten worden geoffreerd. En 1 in tabel vorm voor als er meerdere producten onder elkaar gezet moeten worden.

Nu wil ik het als volgt: Wanneer er in de input slechts 1 product is neergezet moet er in de output ook maar 1 product staan. De tabel in de output is dan dus ook maar 1 rij lang en de briefvorm output bevat maar 1 product. Direct daaronder komen dan de general conditions. Wanneer er meerdere producten worden ingegeven moet dit zich automatisch uitbreiden er komen dan dus meerdere rijen bij.

Is er een mogelijkheid om deze variabele lengtes te gebruiken. Het is natuurlijk simpel om te verwijzen maar je kunt moeilijk een hele tabel versturen met slechts maar 1 product erin. Daarom wil ik dat de grootte van de tabel zich automatisch aanpast.

Alvast bedankt!

Als ik me niet vergis werk je met een Mac.
Weet ook niet of de Excel macro's daar op werken.

Ik kan je in ieder geval hier niet mee helpen.
Suc6

Vergissen is menselijk.

Je moet wel een voorbeeld plaatsen als je geholpen wil worden.
Men kan zo niet zien hoe het een en ander werkt, lijkt mij.

Begrijp ik, er staan echter flink wat vertrouwelijke gegevens in. Ik denk dat de omschrijving nog best helder is. Mocht dit niet blijken gaan we het zien.

Voor die vertrouwelijke gegevens hoef je je geen zorgen te maken we vertellen het echt niet verder. :)

Maak een copy van je bestand en vervang de gegevens door dummywaarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan