• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch rijen toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulknorrnl

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
18
Beste allemaal,

Ik ben bezig met een klein factuur sjabloon die ik wil gaan gebruiken maar ik loop tegen 2 kleine probleempjes aan waar ik niet helemaal uit kom. Ik heb de bijlage toegevoegd. Blad is beveiligd zonder wachtwoord zodat ook gelijk duidelijk is welke cellen beschermd zijn na het activeren van de beveiliging.

Vraag 1
De huidige indeling is precies zoals ik hem wil hebben op A4, er is tevens een afdrukbereik voor deze factuur gemaakt. Echter komt het weleens voor dat ik meer producten heb dan regels. Ik wil dus eigenlijk dat wanneer cel C43 gevuld is er automatisch een nieuwe regel onderaan bij komt etc. etc. Uiteraard moet dan ook het afdruk bereik ook automatisch uitgebreid worden. Ik weet dat dit afdrukbereik in deze indeling overbodig is maar ga ik ga op het werkblad nog notities plaatsen die niet afgedrukt moeten worden, dit is voor latere zorg.

Vraag 2
Als ik op het productblad een product toevoeg moet deze ook beschikbaar worden op het factuurblad, dus de validatie moet dus automatisch uitgebreid worden.

Ik hoop dat ik genoeg en duidelijke uitleg heb gegeven, zijn er nog vragen dan hoor ik die uiteraard graag. Ik ben een leek op het gebied van macro's etc. dus als iemand het werkend kan krijgen wil ik graag uitleg hebben want ik wil dit uiteraard ook zelf leren.

Alvast bedankt voor alle hulp!
 

Bijlagen

  • Factuur.xlsx
    18,7 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Sjabloon is Sjabloon daar op zich moet je niets aan wijzigen, behalve de kortingen
zoals ze nu staan ben je berooid af als je korting krijgt :eek:

ik zou gewoon naar een 2 de pagina gaan als er meer regels zijn.

mvg

Leo
 
Hallo Leo,

Ik moest even kijken wat je ermee bedoelde, maar jij heb denk ik een bedrag ingevoerd zonder vooraf een - te plaatsen, doe maar eens -2 invoeren, dan komt er te staan in het rood - €2,-. Dus dat werkt wel goed. En ik wil ook wel naar een 2de bladzijde maar hij moet dan de regels gaan doortellen als ik in C43 wat heb geplaatst! Dan moet hij dus automatisch regels erbij gaan maken die dus doorlopen op bladzijde 2!

Groetjes,
Paul
 
Dag Paul,

bij deze een begin, bij dubbelklik linkermuisknop verschijnt nieuw blad met tussentotaal van 1 ste blad

mvg

Leo
 

Bijlagen

  • Factuur L.xlsm
    25,4 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan