Beste Excelgenoten,
Inmiddels al wat uurtjes bezig en kom er maar niet uit.
De echte Excel experts gaan waarschijnlijk hard lachen alleen is het voor mij een groot raadsel.
Wat is de bedoeling?
Wanneer de waarde "0"is in bereik in werkblad Klantdata BA2:BA500, dan moet de volledige rij in werkblad "prepensioen" verwijderd worden.
Het is mij wel gelukt om de rij te kopiëren als de waarde in het opgegeven bereik "1' is:
Sub CopyRowInputItem()
Dim r As Integer
Dim cell As Range
r = 2
For Each cell In Worksheets("Klantdata").Range("BA2:BA500").Cells
If cell.Value = "1" Then
cell.EntireRow.Copy
Sheets("prepensioen").Cells(r, 2).EntireRow.PasteSpecial xlPasteValues, SkipBlanks:=True
r = r + 1
End If
Next cell
End Sub
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld in werkblad "Klantdata" iets aanpast (geboortedatum), waardoor in dit werkblad in bereik BA2:BA500 het resultaat (uitkomst) "0" wordt terwijl eht eerst "1" was.
In dat geval moet in het werkblad "prepensioen" de betreffende rij verwijderd worden.
Eigenlijk geactualiseerd worden.
Tevens lukt het mij ook niet om de macro's direct te laten uitvoeren bij verandering waarde.
Is wel gelukt bij het opnieuw opstarten van het Excel bestand.
Als je daar ook nog een tip voor hebt...heel graag.
Bedankt alvast Excel expert
Inmiddels al wat uurtjes bezig en kom er maar niet uit.
De echte Excel experts gaan waarschijnlijk hard lachen alleen is het voor mij een groot raadsel.
Wat is de bedoeling?
Wanneer de waarde "0"is in bereik in werkblad Klantdata BA2:BA500, dan moet de volledige rij in werkblad "prepensioen" verwijderd worden.
Het is mij wel gelukt om de rij te kopiëren als de waarde in het opgegeven bereik "1' is:
Sub CopyRowInputItem()
Dim r As Integer
Dim cell As Range
r = 2
For Each cell In Worksheets("Klantdata").Range("BA2:BA500").Cells
If cell.Value = "1" Then
cell.EntireRow.Copy
Sheets("prepensioen").Cells(r, 2).EntireRow.PasteSpecial xlPasteValues, SkipBlanks:=True
r = r + 1
End If
Next cell
End Sub
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld in werkblad "Klantdata" iets aanpast (geboortedatum), waardoor in dit werkblad in bereik BA2:BA500 het resultaat (uitkomst) "0" wordt terwijl eht eerst "1" was.
In dat geval moet in het werkblad "prepensioen" de betreffende rij verwijderd worden.
Eigenlijk geactualiseerd worden.
Tevens lukt het mij ook niet om de macro's direct te laten uitvoeren bij verandering waarde.
Is wel gelukt bij het opnieuw opstarten van het Excel bestand.
Als je daar ook nog een tip voor hebt...heel graag.
Bedankt alvast Excel expert