Automatisch rijen verwijderen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Nino

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
Hallo,

Ik heb een lange lijst met tekst, bijvoorbeeld:
1. Dit is tekst 1
2. Dit is tekst 2
....etc
256. Dit is tekst 256

Bij het opmaken van een brief hebben onze medewerkers gemiddeld vaak maar 4 of 5 van deze teksten nodig. Momenteel deleten ze dus de andere circa 250 teksten. Dat kost ze veel tijd.

Nu probeer ik al een tijdje om een methode te vinden waarbij ze de teksten aan kunnen kruizen die ze nodig hebben (bijvoorbeeld een form field met een selectiebox per tekst), en dat de rest vervolgens via een macro wordt verwijderd. Ik kom er echter in het geheel niet uit....pffff... :confused::mad:

Iemand misschien een idee waarmee ik weer verder kan stoeien om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

Anouk

Hoi Anouk,

Is het misschien mogelijk dat je het document waar het om gaat hier even post?
Dan is het probleem en de oplossing misschien wat duidelijker.

Cotje

Bijgaand een stukje van het betreffende bestand. Het idee is dat de medewerkers snel enkele delen uit de lijst kunnen aanklikken en de rest automatisch wordt verwijderd. Zoals gezegd was ik bezig met VBA, maar helaas ben ik daar onvoldoende in thuis om er wat van te kunnen maken! Als je me op weg kan helpen, dan puzzel ik weer wat verder...

Alvast bedankt!:thumb:

Anouk

Bijlagen

Het idee is prima. In plaats van verwijderen zou je ook een methode kunnen maken dat medewerkers aanklikken wat er moet komen en dat dan alleen die zinnen geproduceerd worden.
In beide gevallen zul je echter met VBA moeten werken.
Wil je het ook nog eens gebruiksvriendelijk en onderhoudsvriendelijk maken dan wordt het toch een ingewikkelde klus. Het lijkt me beter daarvoor een expert in te schakelen.

Gelukt!

Gelukt!
Alles in een tabel gestopt en na het klikken op het onderste tekstvak worden alle rijen met een selectievak die niet is aangevinkt verwijderd.Daarna worden de formulierknoppen nog opgeruimd, zodat je daar niets meer van ziet in het uiteindelijke resultaat....
:thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan