Automatisch rijtje aanvinken

Status
Niet open voor verdere reacties.

8Leonie8

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag: ik heb een formulier in Access met daarop meerdere vakjes die aangevinkt kunnen worden. Soms moet de hele rij met vakjes aangevinkt worden. Hiervoor wil ik graag een extra keuzevak aanmaken die ervoor zorgt dat wanneer ik dit vakje aanvink, de hele rij met keuzevakken aanvinkt.

Maar daarnaast moet het wel mogelijk blijven om de vakjes ook apart aan te kunnen vinken wanneer bijvoorbeeld niet alle keuzes van toepassing zijn.

Als ik bijvoorbeeld in het formulier bij één van de vakjes bij Besturingselementbron invoer:
=IIf([alle keuzes aanvinken]=Waar;Waar;Onwaar) dan wordt het vakje aangevinkt wanneer ik het vakje 'alle keuzes aanvinken' aanvink. Maar vervolgens kan ik het vakje niet meer individueel aanvinken wanneer niet alle keuzes van toepassing zijn.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Gr leonie

Je moet een actie maken bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van het selectievakje [alle keuzes aanvinken].
Als je de losse selectievakjes bijvoorbeeld chk1..chk10 hebt genummerd, kun je met deze routine de vakjes aanzetten:

Code:
If Me.[alle keuzes aanvinken] = -1 Then
    For i = 1 To 10
        Me("chk" & i).Value = -1
    Next i
 End If

Anders moet je voor alle veldjes een aparte regel maken:
Code:
    Me.Chekveldje1=-1
    Me.Chekveldje2=-1
    Me.Chekveldje3=-1
    etc.
 End If

Ik heb nu volgende code achter het formulier geplaatst, maar krijg niet het gewenste resultaat, wat gaat er mis? (Voor het gemak probeer ik slechts één keuzevak uit, de rest kan ik er later onder plaatsen als alles werkt)

Code:
Private Sub alle_keuzes_aanvinken_Click()

Me.[keuzevak 1] = -1
End If

End Sub

Je krijgt niet het gewenste resultaat is een beetje vaag ;) Wordt het vinkje wel aangezet, of gebeurt er niets? En wil je ook dat er iets gebeurt als je het vinkje weer uitzet?

Sorry, zal beetje gerichter zijn. ;)

Als ik het keuzevak (voor alle keuzes) aanvink gebeurt er niks bij keuzevak 1. Het zou idd mooi zijn dat als het keuzevak uitgevinkt worden alle overig vinkjes ook uitgevinkt worden.

Ik heb de code geplaatst bij de programmacode van het formulier. Dit formulier is een subformulier in een ander hoofdformulier (volg je 'm nog?:confused:). Of had ik de code bij het hoofdformulier moeten plaatsen??

gr leonie

Bedoel je dat de checkbox [Alle_keuzes_Aanvinken] op een ander formulier staat dan de aan te vinken checkboxen?

Nee alles staat op het subformulier. De code staat ook 'achter' het subformulier, en dus niet in de code van het hoofdformulier.

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar, iemand nog een optie??

gr leonie

Kun je een voorbeeldje maken? Want dat zoekt wat makkelijker!

Toen ik de code in een nieuwe database plaatste om deze als voorbeeld te gebruiken werkte je code wel! Ik heb het vervolgens nog een keer goed in mijn eigen database gezet en het werkt!

Vervolgens heb ik hetzelfde stukje code er nog onder gezet en alle -1's vervangen door een 0. Zo kunnen alle vakjes in één keer weer uitgevinkt worden.

Bedankt voor de hulp!

Gr leonie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan